sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesMiks muzyki, makijażu i technologii. Co zdecydowało o sukcesie Maybelline New York...

Miks muzyki, makijażu i technologii. Co zdecydowało o sukcesie Maybelline New York Music Stories

Marka MAYBELLINE NEW YORK udowodniła, że wie, jak trafić na usta wszystkich. 18 sierpnia 2023 roku trybuny na warszawskim Torze Służewiec pękały w szwach za sprawą kolejnej edycji Maybelline New York Music Stories. Jak przebiegało wydarzenie i co zdecydowało o jego sukcesie?

DNA MARKI:

Marka makijażowa MAYBELLINE NEW YORK serca swoich konsumentów zdobywa dzięki szerokiemu portfolio kosmetyków, które są połączeniem trendów prosto z Nowego Jorku z innowacyjnymi formułami opracowanymi przez naukowców. Marka aktywnie odpowiada na potrzeby młodych osób i pomaga im budować poczucie pewności tak, by w pełni mogły wyrażać siebie. Wysoka jakość produktów dopasowuje się do każdego typu urody, by podkreślać naturalne piękno, ale też pozwalać eksperymentować ze stylem. MAYBELLINE NEW YORK nieustannie prowadzi dialog z konsumentami, co pozwala błyskawicznie reagować na trendy i być ich najlepszym „partner-in-crime”.

TŁO PROJEKTU:

Podstawowym założeniem MAYBELLINE NEW YORK było dotarcie do przedstawicieli pokolenia Z, jednej z najbardziej złożonych generacji w historii. Wpływ pokolenia Z widać coraz bardziej w wielu obszarach kulturowo-społecznych, co w naturalny sposób kształtuje trendy i daje generacji Z silny i opiniotwórczy głos. Hasłem pokolenia Z jest „autentyczność”, a bycie wiernym wartościom i przekonaniom postrzegają jako coś „cool”. Bardzo ważne są dla nich relacje i, co może być zaskakujące, preferują kontakty bezpośrednie. Relacyjności poszukują również w kontaktach z markami. Przykładają o wiele mniej wagi do rzeczy materialnych, ale ważne są dla nich przeżycia, którymi chętnie dzielą się na platformach socialmediowych ze swoimi znajomymi*. Jednocześnie wybierają marki, do których chcą „przynależeć” – ze względu na wyznawane przez te marki filozofie i idee, z którymi mogą się naturalnie utożsamiać.

CELE I ZAŁOŻENIA:

Marka po zeszłorocznym sukcesie pierwszej edycji Maybelline New York Music Stories, która w warszawskiej Hali Gwardii zgromadziła przez cały wieczór ponad 3000 osób, podjęła decyzję o zorganizowaniu kolejnej odsłony wydarzenia na jeszcze większą skalę – na Hali Torów Wyścigów Konnych Służew. Obie edycje Maybelline New York Music Stories to adekwatna forma dotarcia do odbiorcy marki – generacji Z. Mówienie językiem pokolenia i precyzyjna odpowiedź na jego potrzeby. Muzyka to dla Gen Z pasja, bliskość, inkluzywność, swoboda w wyrażaniu siebie, indywidualizm, wolność. Tym samym staje się także makijaż – narzędziem do autoekspresji i zaprezentowania siebie innym.

Założeniem wydarzenia było zatem harmonijne połączenie tych dwóch światów – muzyki i makijażu. Udało się to dzięki  stworzeniu profesjonalnych stref makijażowych wewnątrz i na zewnątrz Hali, w których goście mogli zostać pomalowani kosmetykami Maybelline New York przez najlepsze makijażystki. Z kolei wybór najpopularniejszego raperskiego składu na scenę był obietnicą sukcesu frekwencyjnego i medialnego. Maybelline New York Music Stories pozwoliło marce wyrazić i realizować fundamentalne wartości i misję dialogu z konsumentami.

REALIZACJA PROJEKTU:

Finalnie kilkadziesiąt tysięcy fanów polowało na darmowe bilety wstępu, aby 18 sierpnia 2023 wziąć udział w wydarzeniu, które klimatem przypominało największe amerykańskie festiwale muzyczne. Na powierzchni 15 tys. m2 powstało makijażowe miasteczko festiwalowe, w którym zagrali artyści uwielbiani przez reprezentantów generacji Z, a eksperci marki wykonywali dla wszystkich gości make-up. W trakcie siedmiu godzin trwania wydarzenia Otsochodzi, Young Igi i OKI nie tylko dali niepowtarzalne show ze swoim solowym repertuarem, ale i zaśpiewali wspólnie największe hity OIO. Na scenie kolejny rok z rzędu pojawiła się Young Leosia. Artystka, będąca twarzą viralowych pomadek marki Maybelline New York – Super Stay Vinyl Ink, zwieńczyła swoim DJ setem całe przedsięwzięcie. Na koncercie wystąpiły także wschodzące gwiazdy młodego pokolenia, trendujące na Tiktoku – NITA i Bambi.

Marka zapewniła 26 stacji makijażowych, wiernie odzwierciedlających te na światowych backstage’ach pokazów mody, stawiając m.in. amerykański track o długości 27 m, gdzie znalazło się 10 stacji makijażowych. W trakcie festiwalu 26 ekspertek MAYBELLINE NEW YORK pod czujnym okiem Klaudii Jóźwiak – oficjalnej Make Up Artist marki, umalowało i zrobiło poprawki make-upu kilkuset osobom i rozdało fanom około sześciu tysięcy produktów marki. Festiwalowicze mogli poznać i przetestować nowości od Maybelline New York, w tym viralową pomadkę Super Stay Vinyl Ink, a następnie wykonać crash testy w koncertowych warunkach. Poruszenie budziły spektakularne multimedialne instalacje, wiernie oddające klimat Times Square. Tłumy przyciągały też instaspoty – specjalnie zaaranżowane strefy do perfekcyjnego i kreatywnego selfie oraz strefa food trucków, w której można było rozsmakować się w kulinarnych klasykach zza oceanu. 

EFEKTY:

Wejściówki na wydarzenie rozeszły się w kilkadziesiąt sekund po udostępnieniu darmowych biletów przez serwis goout.net. W szczytowym momencie o bilety starało się 20 tys. osób, czyli ok. 10 chętnych osób na miejsce na wydarzenie. W dniu festiwalu przez miasteczko przewinęło się blisko 5 tys. osób, w tym 850 gości VIP – ponad 500 influencerów i celebrytów, m.in. Blanka Stajkow, Klaudia Halejcio, Karolina Pisarek, Marcela Leszczak z Miśkiem Koterskim, Monika Miller, Wersow czy Fit Lovers oraz wielu dziennikarzy i partnerów biznesowych. Wydarzenie było szeroko relacjonowane na żywo w social mediach, generując około 2000 publikacji w ciągu 24 godzin! Łączne dotarcie mediowe wydarzenia osiągnęło blisko 4 mln.

* nowymarketing.pl

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj