piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaCase studies#Najlepiej Robić Swoje. Case study kampanii ING i Patronite

#Najlepiej Robić Swoje. Case study kampanii ING i Patronite

TŁO KAMPANII:

Młodzi Polacy, w wieku 18-26 lat, mają wiele ekscytujących pasji i niezwykłą potrzebę samorealizacji (według badania Y&LOVERS, „ING LEON – Generation Y Banking audio” III 2018). Chcą robić rzeczy użyteczne i zdobywać doświadczenia przydatne w przyszłości. Niestety deklarują również, że ich pasje nie są wspierane ani rozumiane przez starsze pokolenia lub grupy rówieśników. Często też nie wiedzą, jak zacząć i wyjść z przysłowiowej szuflady. Brakuje im doświadczenia.

Misją ING od lat jest inspirowanie ludzi do rozwoju i realizacji wyznaczonych celów. Dla marki ważne jest kształtowanie pozytywnych wzorców i wspieranie inicjatyw, które dają ludziom możliwość samorealizacji i rozwoju samodzielności finansowej. Dlatego ING Bank Śląski połączył siły z Patronite – portalem crowdfundingowym. U podłoża współpracy stanęły wspólne wartości obu marek – inspirowanie ludzi do rozwoju i realizacji wyznaczonych celów.

Patronite to platforma internetowa, która łączy ludzi z pasją i niezwykłymi talentami z osobami, które są gotowe wspierać ich finansowo, za pomocą regularnych, comiesięcznych wpłat. W ten sposób autorzy zyskują niezależne finansowanie swojej twórczości czy pasji, a patroni – dostęp do wyjątkowych nagród. Kluczowym elementem całego procesu są głębokie, długofalowe relacje, które trwale łączą wspierających i wspieranych, budując zupełnie nowy model społecznego finansowania twórczości.

CEL KAMPANII:

Przekonać młodych, że ING to bank, który wspiera ich w rozwoju swoich pasji.

REALIZACJA:

Współpraca ING i Patronite została zainaugurowana w czasie kampanii „Najlepiej robić swoje”, skierowanej do osób w wieku 18-26 lat 13 sierpnia 2018 roku. W kampanii ING zaproponowało młodym wsparcie w realizacji ich pasji oraz ofertę banku dopasowaną do ich oczekiwań – aplikację Moje ING mobile z nowym Kontem MOBI. W działaniach wzięli udział twórcy internetowi: Trollsky, Baniak Baniaka, 7 metrów pod ziemią, Globstory, Zwierz Popkulturalny, Zagrajnik TV oraz Astrofaza.

Obie marki zachęcały młodych twórców do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału oraz rozwijania pasji, korzystając z porad i wskazówek najlepszych. W tym celu przygotowały wartościowe i praktyczne materiały ideo z uznanymi twórcami Patronite, akcję specjalną oraz cykl spotkań. W ramach akcji specjalnej, trzech twórców (Globstory, Baniak Baniaka i Astrofaza) wybrało dziewięciu obiecujących młodych autorów i przez miesiąc dzieliło się z nimi swoim doświadczeniem i wiedzą w ramach indywidualnego mentoringu. Podczas finału akcji, bank nagrodził środkami na rozwój trzech najbardziej obiecujących, młodych twórców.

Meet-up powered by ING & Patronite to cykl uzupełniających się spotkań z doświadczonymi twórcami internetowymi, który towarzyszył kampanii. Wszyscy, którzy mają pasję i chcą ją rozwijać, mogli posłuchać, jak doświadczeni twórcy zmienili swoją pasję w sposób na życie, zadać im pytania i skorzystać z ich wiedzy – by samemu ruszyć naprzód. Spotkania odbyły się w Warszawie, Gdańsku i Katowicach i były dostępne również w formie live-streamingu. Tematy, które zostały poruszone podczas spotkań, to:
– „Znajdź pasję i nigdy jej nie porzucaj – jak zacząć tworzyć”?
– „Nie umiem w marketing – dlaczego twórcy boją się promowania swojej pasji”?
– „Pasja a pieniądze – jak zarabiać i się nie sprzedać”?

EFEKTY:

Ważne w kampanii wizerunkowej było dotarcie do młodych Polaków z mobilizującym przekazem i zaangażowanie ich w akcję z Patronite (liczba zgłoszeń, liczba nowo otwartych profili na Patronite, liczba zgłoszeń na wydarzenia).  

– Filmy przygotowane z twórcami internetowymi obejrzano ponad milion razy.
– Liczba wszystkich nowo założonych profili na platformie Patronite wzrosła o 50 proc. w stosunku do okresu przed kampanią. Do samej akcji specjalnej zgłosiło się ponad 320 osób.
– Meet-upy przyciągnęły ponad 500 osób, a transmisje live w social mediach osiągnęły ponad 2,4 mln zasięgu (dane Facebooka).
– Kampania wygenerowała ponad 1032 komentarze w social mediach (głównie pozytywne i neutralne)


 

AGENCJE ZAANGAŻOWANE W PROJEKT:

Za strategię i realizację odpowiadała agencja GONG. Strategia i zakup mediów: Dom mediowy MullenLowe MediaHub. Kampania rozpoczęła się w sierpniu 2018 roku i trwała do końca listopada 2018 roku. Trwa przedłużenie niektórych działań.

Materiał  został przygotowany przez Agnieszkę Żur (ING) i Mateusza Górskiego (Patronite)

Powyższa infografika została przygotowana przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PRoto.pl. Źródło: monitoring internetu, social media i prasy Instytut Monitorowania Mediów

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj