„Nasz Wspólny Dom” to kampania komunikacji wewnętrznej Etex, firmy z branży budowlanej specjalizującej się w dziedzinie lekkich rozwiązań konstrukcyjnych. Celem inicjatywy było zbudowanie świadomości, edukacja oraz zaangażowanie pracowników firmy w strategię zrównoważonego rozwoju. Projekt realizowany był w latach 2023-2024 przez interdyscyplinarny zespół agencji WeCom PR, 81/82 oraz Verbum.
Źródło: linkedin.com/company/siniatpolska
Cel projektu
Kluczowym celem inicjatywy Etex było uproszczenie skomplikowanych zagadnień i wskaźników zawartych w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju. Bezpośrednim przyczynkiem do powstania projektu „Nasz Wspólny Dom” było wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju w firmie oraz podjęcie zobowiązania do realizacji 10 z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030. Aby skutecznie przeprowadzić transformację biznesu zgodnie z założeniami ESG, kluczowa stała się edukacja i aktywizacja zespołu Etex.
Czytaj też: Od dobrowolności do obowiązkowego elementu strategii biznesowej. Przełom dla ESG i CSR w 2024 roku
Strategia
Kampania „Nasz Wspólny Dom” opierała się na metaforze wspólnego domu, który symbolizuje naszą planetę i odpowiedzialność za jej przyszłość. „Nasz Wspólny Dom” był przestrzenią, w której pracownicy poznają fundamenty zrównoważonego rozwoju, otwierają drzwi do zrównoważonej przyszłości firmy i branży, a także uczą się zasad zrównoważonego rozwoju w codziennej pracy.
Źródło: linkedin.com/dorota-kaźmierczak
Realizacja
Głównym narzędziem kampanii była aplikacja mobilna dostępna w AppStore, Google Play oraz na komputerach.
Aplikacja łączyła e-learning, micro learning i elementy grywalizacji, oferując 32 pigułki wiedzy, bibliotekę ponad 100 artykułów, quizy, konkursy oraz moduł zgłaszania inicjatyw. Pracownicy mogli także wybierać awatary i nicki, co dodatkowo wzmacniało lekki i atrakcyjny sposób edukacji.
Kampania „Nasz Wspólny Dom” podzielona była nadwie edycje. Pierwsza koncentrowała się na podstawach idei ESG oraz Celach Agendy 2030. Druga analizowała kontekst branżowy i firmowy, szczegółowo omawiając filary strategii zrównoważonego rozwoju Etex: zdrowie i bezpieczeństwo pracy, współpracę z klientami, różnorodność i inkluzywność (DEI), gospodarkę cyrkularną oraz kwestie związane z dekarbonizacją, bioróżnorodnością i zarządzaniem zasobami.
Wybraliśmy grupę Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju, których zadaniem było promowanie inicjatywy i wspieranie edukacji. Istotnym elementem kampanii były także spotkania z ekspertami, m.in. Małgorzatą Gresztą (strategia ESG), Jackiem Walkiewiczem (transformacja i zmiana nawyków) oraz Jagną Niedzielską (warsztaty Zero Waste). Dodatkowo temat zrównoważonego rozwoju przewijał się w cyklicznych newsletterach, szczegółowo omawiających strategię zrównoważonego rozwoju w firmie.
Źródło: linkedin.com/company/siniatpolska
Efekty
Dzięki kompleksowej komunikacji i atrakcyjnej formie kampania skutecznie edukowała, angażowała i inspirowała pracowników do działania na rzecz zrównoważonej transformacji firmy i branży. Efekty przerosły oczekiwania – aplikację pobrało ponad 70 proc. zespołu Etex, a 67 proc. użytkowników korzystało z niej regularnie. Zaangażowanie uczestników w drugiej edycji wzrosło o 37 proc. w porównaniu do pierwszej, a ogólna aktywność w kampanii zwiększyła się nawet o 60 proc. W ankiecie podsumowującej projekt niemal 80 proc. pracowników zadeklarowało, że kampania „Nasz Wspólny Dom” pozwoliła im lepiej zrozumieć koncepcję zrównoważonego rozwoju.
„W naszej ocenie projekt doskonale pokazuje, że komunikacja wewnętrzna może łączyć merytoryczną wiedzę z lekkim, przystępnym przekazem, wspieranym przez nowoczesne technologie” – podkreślają organizatorzy inicjatywy.
Projekt został zrealizowany we współpracy Etex Poland z trzema agencjami. WeCom PR odpowiadało za działania z zakresu public relations, 81/82 za kreację kampanii, a Verbum za kwestie technologiczne.
Kampania została nagrodzona brązem w kategorii Employee experience i komunikacja wewnętrzna w 22. edycji konkursu Złote Spinacze, którego partnerem medialnym jest PRoto.pl.
Czytaj też: Mamy regulacje. Co dalej? O ESG i CSR w 2025 roku
Tekst przygotowała Izabela Wejcht, WeCom PR
Zdjęcie główne: linkedin.com/company/siniatpolska