sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaCase studiesOd dziewczynki do kobiety

Od dziewczynki do kobiety

Projekt „Od dziewczynki do kobiety” firmy Johnson&Johnson Poland został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zaprezentowany podczas Targów Dobrych Praktyk w październiku 2008. Materiały pochodzą z Targów Dobrych Praktyk CSR organizowanych przez FOB.

Podmiot realizujący
Johnson & Johnson Poland

Tytuł projektu
Od dziewczynki do kobiety

Sytuacja/Problem
Stosowanie tamponów rodzi wiele pytań i kontrowersji, wynikających w głównej mierze z braku profesjonalnej wiedzy. Do najważniejszych barier w wyborze tamponów należą: poglądy na temat złożoności stosowania tamponów w porównaniu do prostoty stosowania podpasek, brak doświadczenia i wiedzy w zakresie budowy i funkcjonowania własnego organizmu prowadzące do braku pewności siebie oraz niepokój o własne zdrowie. Pojawienie się miesiączki to bardzo ważne wydarzenie w życiu dorastającej dziewczyny. Wymaga od niej przetestowania i doboru właściwych produktów, których zadaniem jest zaspokojenie nowych, nieznanych dotychczas potrzeb higienicznych. Zdając sobie sprawę z istoty tematów dotyczących zakresu dojrzewania i higieny menstruacyjnej firma Johnson & Johnson Poland i wdrożyła w 1994 roku program edukacyjny „Od dziewczynki do kobiety”, który jest realizowany w gimnazjach. Program adresowany jest do czternastolatek, które wkraczają w okres dojrzewania.

Opis dobrej praktyki/ rozwiązanie
Program “Od dziewczynki do kobiety” ma przede wszystkim na celu edukację nastolatek, umożliwienie im lepszego poznania własnego ciała i zachodzących w nim przemian biologicznych oraz świadomy wybór właściwego zabezpieczenia menstruacyjnego. Nastolatki zyskują szansę rozwiania wątpliwości i uzyskania odpowiedzi na wiele pytań dotyczących okresu dojrzewania podczas spotkania z ekspertem, przeszkoloną pielęgniarką lub położną (prelegentką w programie). Program ma zasięg ogólnopolski. Zajęcia, w których uczestniczą wyłącznie dziewczęta, odbywają się w małych grupach, co pozwala na stworzenie odpowiedniej atmosfery do przedstawiania tematów intymnych i przez to uzyskanie z nimi lepszego kontaktu. Prelekcja trwa jedną godzinę lekcyjną. W jej trakcie poruszane są tematy dojrzewania, menstruacji, higieny oraz zabezpieczenia podczas miesiączki. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych metod audiowizualnych przy użyciu sprzętu multimedialnego, co umożliwia przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny i łatwy do przyswojenia i jednocześnie ciekawy.

Korzyści
Dla firmy:
– poziom użytkowania tamponów (60% kobiet w wieku 14-34 lat potwierdza stosowanie tamponów) – udział w wynikach sprzedaży, jako element ogólnie pojętej strategii marketingowej – tampony o.b.® są niekwestionowanym liderem na rynku tamponów
– udział w budowaniu świadomości i wizerunku marki,
– zwiększenie liczby konsumentów poprzez zmniejszenie obaw w stosowaniu tamponów oraz deklaracja wypróbowania (na podstawie ankiet przeprowadzanych podczas zajęć).
Dla adresatów programu:
– z programu od momentu jego wdrożenia skorzystało ponad 1,5 mln nastolatek, taka liczba dziewcząt zyskała szansę na zdobycie i pogłębienie wiedzy o zachowaniach prozdrowotnych, kształtowanie zdrowego i aktywnego stylu życia, kształtowanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec własnego zdrowia

Wyzwania
Największym wyzwaniem we wdrażaniu programu było zdobycie zaufania, co do przedstawianego materiału ze strony personelu szkół.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj