poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesPark Wodny - Przejrzysta inwestycja

Park Wodny – Przejrzysta inwestycja

Tytuł:
Park Wodny – Przejrzysta inwestycja

Autor:
Prime PR dla Parku Wodnego w Rudzie Śląskiej

Jak zmienić postrzeganie inwestycji w mieście? Czy „otwarte karty” i skuteczna komunikacja mogą zmienić nastawienie mieszkańców do powstającego Parku Wodnego?

Czas trwania: październik 2010 – grudzień 2010

Opis sytuacji wyjściowej:
Park Wodny w Rudzie Śląskiej, jako spółka inwestycyjna odpowiedzialna za budowę jednego z największych kompleksów wodnej rekreacji w woj. śląskim, postanowiła rozwiać wątpliwości mieszkańców miasta i regionu związane z budową obiektu i obecnym statusem inwestycji. Mimo wcześniejszych zmian organizacyjno-prawnych oraz doniesień o wstrzymaniu inwestycji, ostatecznie zapadła decyzja o kontynuacji budowy Parku Wodnego i fakt ten należało podkreślić. Przed podjęciem współpracy z agencją publikacje medialne opisywały projekt jako „kontrowersyjny” i „zadłużający miasto”.

Cele działań:
• Dotarcie z informacją o powstającej inwestycji do mieszkańców miasta i regionu, w których Park Wodny powstaje
• Wyjaśnienie kwestii statusu inwestycji – Park Wodny zostanie zbudowany
• Przedstawienie realnych korzyści, jakie płyną z budowy takiego kompleksu dla miasta i jego mieszkańców

Opis projektu:
Kampania informacyjna „Park Wodny – Przejrzysta inwestycja” stała się odpowiedzią na potrzebę wprowadzenia ładu informacyjnego w związku z decyzją o kontynuacji budowy Parku Wodnego w Rudzie Śląskiej.

Z racji podjętych decyzji formalnych na przełomie 2010 roku prasa szeroko informowała najpierw o budowie kompleksu, następnie o wstrzymaniu inwestycji, aż wreszcie o ponownym wszczęciu prac. Mieszkańcy, zwłaszcza ci, którzy historię inwestycji znali wyrywkowo, jedynie z pojedynczych doniesień mediów, nie posiadali wiarygodnych informacji na temat przebiegu inwestycji. Wiele osób uważało, że Park Wodny nie powstanie, sugerując się informacjami z grudnia 2009 roku.Kierując się przyszłością i prawidłowym rozwojem inwestycji należało skutecznie i w krótkim okresie czasu, wykreować prawdziwy obraz sytuacji. Stało się to możliwe, dzięki przyjęciu otwartej polityki informacyjnej, realizowanej w ramach kampanii „Park Wodny – Przejrzysta inwestycja”.

Ideą kampanii było jak najszersze informowanie o powstającej inwestycji, poprzez jednoczesne wykorzystanie różnych kanałów informacyjnych. W tym celu podjęto intensywne działania informacyjne z wykorzystaniem przekazów medialnych, stworzono nową stronę internetową inwestycji, założono blog internetowy, stronę na Facebooku, zaprezentowano wystawę na temat Aquaparku w licznie odwiedzanych punktach w mieście, wykorzystano formę przekazu bezpośredniego (list do mieszkańców), podjęto także współpracę z lokalnymi mediami, opartą na otwartej komunikacji inwestora z mieszkańcami.

Szeroko zakrojone działania z zakresu media relations zaowocowały falą doniesień medialnych w prasie regionalnej, lokalnej i ogólnopolskiej. Zainteresowanie inwestycją na łamach prasy zostało podtrzymane przez cały, trzymiesięczny okres trwania kampanii, co stanowiło jedno z głównych jej założeń.

Do odbiorców cyklicznie docierały informacje przedstawiające obecny stan prac czy opis funkcjonalno-użytkowy kompleksu, co utrwaliło przekaz dot. faktu powstania Aquaparku i dało efekt m. in. w postaci pozytywnych sygnałów od mieszkańców Rudy Śląskiej kierowanych bezpośrednio do inwestora nt. realizacji inwestycji. Otworzyło to również dyskusje na lokalnych forach internetowych oraz stronach, gdzie ukazały się publikacje, stwarzając okazję do wyjaśnienia kluczowych dla Klienta kwestii szerokiej grupie odbiorców.

Intencją inwestora było jak najlepsze doinformowanie mieszkańców o powstającej inwestycji. Udało się to także poprzez uruchomienie na nowej stronie internetowej Parku Wodnego zakładki „Odpowiadamy”, gdzie zostały zamieszczone odpowiedzi na kluczowe pytania w związku z ogłoszoną budową. Ważną kwestią było tu nawiązanie współpracy z lokalną mutacją „Dziennika Zachodniego”, na łamach którego (pierwsza strona) pojawiała się informacja o możliwości zadawania inwestorowi pytań, na które ten odpowiadał na pomocą zakładki na swojej stronie.

Dzięki wystawie plansz informacyjnych o Aquaparku prezentowanej m.in. w rudzkim centrum handlowym oraz dystrybucji listu do osób sąsiadujących z inwestycją, udało się wzbudzić szerokie zainteresowanie tematem powstania Parku Wodnego w pozytywnym kontekście. Bezpośredni przekaz trafił do kilkunastu tysięcy lokalnych mieszkańców. Te i inne działania sprawiły, że „wodna” inwestycja w Rudzie Śląskiej stała się przejrzysta dla wszystkich.

Wybrane rezultaty:
• ponad 70 publikacji redakcyjnych w prasie regionalnej, lokalnej i ogólnopolskiej o wydźwięku pozytywnym
• Park Wodny tematem numer „jeden”: 3-krotne pojawienie się informacji o Parku Wodnym na pierwszej stronie gazet regionalnych i lokalnych (Polska Dziennik Zachodni, Echo Miasta Katowice, Dziennik Zachodni Ruda Śląska)
• bezpośrednie dotarcie z przekazem nt. inwestycji do blisko 18 tys. mieszkańców Rudy Śląskiej
• już w pierwszym tygodniu trwania kampanii nową stronę internetową inwestycji odwiedziło blisko 2 tys. unikalnych użytkowników z Rudy Śląskiej i Katowic (efekt zainteresowania, jakie wzbudziły pierwsze publikacje prasowe)
• kolejne 700 wejść odnotowała strona Parku Wodnego na Facebooku w tydzień od rozpoczęcia komunikacji na serwisie (bez działań reklamowych)
• kilkadziesiąt bezpośrednich wizyt mieszkańców w biurze inwestora zachęcających do realizacji inwestycji

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj