Tytuł projektu:
Poland_inspiration files – działania PR dla programu kulturalnego polskiego przewodnictwa w Radzie UE
Podmiot realizujący:
Instytut Adama Mickiewicza
Model strategii komunikacji programu:
Mamy do zaoferowania ogromne pokłady pomysłów, idei, talentów. Mamy do opowiedzenia historię, której warto wysłuchać. Mamy do pokazania sztukę, która nie wymaga przekładu. Chcemy się tym dzielić i inspirować. Czego potrzebujemy, aby dotrzeć do odbiorców?
Jednego kliknięcia (pobierz inspirację – download inspiration!)
Kanały dotarcia do grup docelowych:
Multimedialny press pack
Forma: duży pluszowy folder przypominający aktówkę; w środku 4 mniejsze foldery z materiałami promocyjno-informacyjnymi:
_My Music
– materiały prasowe dot. trasy koncertowej RSQ oraz masterclasses
– background dot. twórczości K. Szymanowskiego
– płyta z kompozycjami K. Szymanowskiego
_My Literature
– audiobook z twórczością Czesława Miłosza
– (film dokumentalny o Miłoszu i broszura)
– informacja prasowa o projekcie Planeta Lem + background
_My Guide to Poles
– zwiastuny filmów z cyklu dokumentów “Przewodnik do Polaków”
– informacja prasowa o projekcie
_My I’CULTURE
– puzzle z logo I’CULTURE i informacją o projekcie
UWAGA: wszystkie materiały będą sygnowane logo IAM i będą odsyłały do strony dedykowanej programowi kulturalnemu Prezydencji
Międzynarodowa akcja likify: Powered by Poland
Forma: wykorzystanie nowatorskiej interaktywnej usługi likify w połączeniu z fanpagem ‘Powered by Poland’ na Facebooku
Wielka wyprawa do zagłębia kreatywności
Forma: spotkanie i podróż po Polsce najważniejszych blogerów kulturalnych
ze wszystkich krajów objętych Programem
Idea: Nawiązanie do dwóch filarów: I’CULTURE i Przewodnika do Polaków
Cel: Realne zaangażowanie internautów oraz liderów opinii
w dziedzinie kultury w proces wzajemnej wymiany inspiracji; wygenerowanie szerokiego oddźwięku w mediach na całym świecie
Instalacja przestrzenna
Forma: Instalacja w formie ogromnego folderu z interaktywnym elementem kursora, który każdy przechodzący może przycisnąć (kliknąć)
Lokalizacja: przestrzeń miejska przed najważniejszymi instytucjami europejskimi
Strumień inspiracji
Forma: pozyskanie ekspertów z różnych obszarów sztuki, którzy wskazują swoje ispiracje twórczością artystów z całego świata
Idea: nawiązanie do koncepcji sztuki jako wymiany doświadczeń i inspiracji kulturą europejską obecnej w twórczości Czesława Miłosza; realizacja koncepcji I’CULTURE – exchange of knowledge.
Kanały dotarcia do grup docelowych
Kanały dotarcia
– Media tradycyjne (multimedialny presspack)
– Internet (Likify, Wyprawa blogerów)
– Przestrzeń miejska (Click for Polish Culture)
– Outdoor (Strumień Inspiracji)
Działania i grupy docelowe:
– Multimedialny presspack: dziennikarze, konsumenci kultury, key opinion leaders, środowiska parlamentarne
– Likify: konsumenci kultury, internauci/blogerzy
– Wyprawa blogerów: dziennikarze, konsumenci kultury, internauci/blogerzy, key opinion leaders, środowiska artystyczne
– Click For Polish Culture: dziennikarze, środowiska parlamentarne
– Strumień Inspiracji: konsumenci kultury, key opinion leaders, środowiska artystyczne
Harmonogram:
– Lipiec: kreatywny press pack, Likify
– Sierpień: Likify, Wyprawa blogerów
– Wrzesień: Likify, Wyprawa blogerów, Click for Polish Culture
– Październik: Likify, Click for Polish Culture, Strumień Inspiracji
– Listopad: Likify, Strumień Inspiracji
– Grudzień: Likify, Strumień Inspiracji