poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaCase studies„Poznań. Miasto know-how”

„Poznań. Miasto know-how”

Kampania „Poznań. Miasto know-how” zostało nagrodzone w konkursie Złote Orły w kategorii Promocja Regionów

Tytuł kampanii
„Poznań. Miasto know-how”

Podmiot realizujący projekt
Agencja Just

Cele kampanii
Kampania miała wprowadzić nową identyfikację wizualną miasta i pozycjonować markię Miasta Poznań, jako miasta o randze metropolii.

Idea kreatywna
Głównym założeniem kampanii było pokazanie potencjału Poznania jego mieszkańców oraz zwrócenie uwagi na miejsca i osiągnięcia, które składają się na wyjątkowość miasta. Komunikacja odwoływała się do niepowtarzalnych marek, instytucji i wydarzeń, związanych z Poznaniem. Stąd także symbol gwiazdki *, odnośnika, który odsyła do konkretnej rozszerzonej wiedzy związanej z oznaczanym słowem.

Realizacja
Kampanię przeprowadzono w dwóch odsłonach:
Teaser poświęcony był poznańskim markom. Nie zdradzano, kto jest nadawcą. Poza użyciem gwiazdki, wygląd nowego logotypu utrzymano w tajemnicy. Marki, instytucje i wydarzenia, oznaczono w przestrzeni Poznania dużymi gwiazdkami i komentarzem na nośniku outdoorowym, przypisanym do obiektu. Tym sposobem wprowadzano do świadomości odbiorców symbol gwiazdki jako synonim najwyższej jakości. Podkreślenie gwiazdką konkretnych miejsc dostarczyło rzeczywistych dowodów poznańskiego know-how. Ambient wzbudził duże zainteresowanie dziennikarzy, którzy ruszając szlakiem gwiazdek, starali się odkryć klucz i nadrzędną ideę łączącą te lokalizacje. Mieszkańcy Poznania i innych miast na blogach i publicznych forach dzielili się efektami własnych dochodzeń i przypuszczeń.

Rozwiązanie
W ramach rozwiązania nastąpiło teatralne odsłonięcie logotypu i podpisanie nim całej kampanii. Kampania swoim zasięgiem objęła całą Polskę. Ujawnienie marki kryjącej się za gwiazdką, czyli „Poznań. Miasto know-how“ odbyło się jednocześnie w ogólnopolskich dziennikach, tygodnikach, miesięczniku, ogólnopolskich portalach internetowych i spocie telewizyjnym.
Kampania zakomunikowała, w skali ogólnopolskiej, zmianę wizerunku Poznania.
Poznań stał się marką firmowaną konkretnymi inicjatywami.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj