Tytuł projektu:
Przyjaciół się nie wyrzuca
Autor:
MPO Łódź, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81
Opis celu kampanii
Celem kampanii było propagowanie świadomej opieki nad zwierzętami.
Grupa docelowa
Wszyscy mieszkańcy Łodzi.
Strategia
Zwierzę to nie przedmiot, który można w każdej chwili wyrzucić na śmietnik. Zwierzęta czują, myślą i przywiązują się do swoich opiekunów. Obdarowują ich swoim bezgranicznym zaufaniem i przyjaźnią, której nie można porównać do żadnej innej. Są najlepszymi przyjaciółmi człowieka, a “Przyjaciół się nie wyrzuca”. Niemal na każdym rogu ulic naszego miasta spotkać możemy bezdomne zwierzę, które kiedyś zapewne miało swojego opiekuna. Zwierzęta wyrzucane są z różnych powodów, które najczęściej nie są niczym innym, jak tylko brakiem poczucia obowiązku i odpowiedzialności ich opiekunów.
Największym okrucieństwem jest oswoić zwierzę, a potem pozbyć się go jak rzeczy. Podjęcie się opieki nad psem czy kotem powinno być przemyślaną i odpowiedzialną decyzją, a nie impulsem czy spontanicznym gestem podyktowanym emocjami. Każda osoba podejmująca decyzję o zaopiekowaniu się zwierzakiem, musi mieć świadomość, że podejmuje poważne zobowiązanie na średnio 15 lat. Czworonoga trzeba żywić, szczepić, odrobaczyć, zaczipować, wysterylizować, w razie potrzeby wyleczyć.
Poprzez kampanię “Przyjaciół się nie wyrzuca” chcieliśmy uświadomić mieszkańców naszego miasta, że to w ich rękach leży los zwierząt.
Opis przebiegu kampanii
Plakaty reklamowe dotyczące kampanii widniały na powierzchniach reklamowych pojazdów MPO Łódź. kampania rozpoczęła się 14 lutego 2013r i trwała do końca kwietnia. Rozpoczęciu kampanii towarzyszyły lokalne media.
Wykorzystanie narzędzi komunikacji
Powierzchnie reklamowe na pojazdach MPO-Łódź są bardzo skuteczną formą reklamy, która każdego dnia dociera do tysięcy odbiorców. Jednorazowy koszt wykonania zapewnia, że pojazd staje się tanim, a do tego mobilnym nośnikiem reklamy. Nasze pojazdy mają tą dodatkową zaletę, że przemieszczają się wolno po ulicach Łodzi jak i województwa. Powierzchnie do wykorzystania na reklamę zbliżone są do powierzchni billboardowych. Samochody są nowe, a tym samym estetyczne, w jednolitej rozpoznawalnej żółtej barwie. Lokalne media pomogły w nagłośnieniu kampanii.
Efektywność
Kampania miała duży rozgłos lokalny, ale również odbiła się sporym echem ogólnopolskim.
O powyższym świadczyć może ilość artykułów, które ukazały się w lokalnej prasie (i nie tylko lokalnej), reportaże telewizyjne, zainteresowanie na portalach medialnych, społecznościowych oraz blogach tematycznych. Akcja wzbudziła też duże zainteresowanie mieszkańców, którzy oferowali swoją pomoc.
Poniżej kilka linków do stron, na których pojawiły się publikacje:
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/760…
http://wiadomosci.onet.pl/lodz/przyjacio…
https://www.facebook.com/media/set/?set=…
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,13398…
http://www.komtechnika.pl/pl/news/przyja…
http://www.dziennikpolski24.pl/tag/przyj…
http://www.halolodz.pl/wiadomosci/ciekaw…
http://www.gazetakrakowska.pl/tag/przyja…
http://www.dziennikzachodni.pl/tag/przyj…
http://www.naszaziemia.pl/aktualnosci/pr…
http://www.klinika-weterynaryjna.com.pl/…