sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesRekordowe lokowanie. Case study długoterminowych działań Speakly z influencerami

Rekordowe lokowanie. Case study długoterminowych działań Speakly z influencerami

Pozyskanie nowych użytkowników było jednym z największych wyzwań dla twórców Speakly – aplikacji do nauki języków obcych. Odpowiedzią na to wyzwanie okazała się realizacja działań z twórcami internetowymi z różnych segmentów tematycznych we współpracy z agencją Rokmates. Rekordowe lokowanie w materiale jednego twórcy na YouTubie wygenerowało 1645 instalacji aplikacji, a najniższa stawka CPA w przypadku rekordowej kreacji na TikToku wyniosła 1,09 zł.

Cel: Pozyskać nowych użytkowników aplikacji

Pozyskiwanie nowych użytkowników jest jednym z największych wyzwań każdego twórcy aplikacji mobilnych. Nie inaczej było w przypadku Speakly. Historia tej firmy sięga kilkunastu lat wstecz, kiedy to jeden ze współzałożycieli, Ott Ojamets, postanowił poszukać odpowiedzi na pytanie o to, jak szybciej uczyć się języków obcych. W toku badań, nauczania oraz uczenia się wielu języków opracował on metodę nauki języków o nazwie LIVE. Ostatecznie w 2018 roku wraz z Ingel Keskpaik stworzył Speakly, które jest oparte o tę metodę. Kluczowym wyzwaniem dla debiutującej na bardzo konkurencyjnym rynku aplikacji do nauki języków obcych było pozyskanie nowych użytkowników.

„Nawiązanie znaczącego kontaktu z odbiorcami jest kluczem do wprowadzenia wartościowych usług, a nie ma na to lepszego sposobu niż współpraca z influencerami” – mówi Ott Ojamets, CEO Speakly.

Realizacja: Zaangażowanie twórców z różnych kategorii tematycznych

Znajomość języków obcych jest bardzo uniwersalną umiejętnością, która może przydać się w wielu obszarach życia. Między innymi ten fakt wzięto pod uwagę, planując kreatywne działania promocyjne aplikacji z udziałem influencerów. Agencja influencer marketingu Rokmates zaangażowała do współpracy twórców z różnych obszarów tematycznych. W ramach długoterminowej strategii wyodrębniono organiczne działania na YouTubie, a także płatną kampanię Spark Ads na TikToku.

Łącznie od stycznia 2023 roku do czerwca 2024 roku zespół agencji zaangażował do współpracy 46 youtuberów z różnych kategorii tematycznych. Byli wśród nich m.in. tworzący treści kulinarno-lifestylowe IIFYM Chef, gamingowy twórca Manoyek, publikujący rozrywkowe filmy Rogalik czy kanał SzopDemaskuje, odkrywający najciekawsze i najdziwniejsze zakamarki internetu. Opublikowali oni organiczne materiały dobrze znane ich odbiorcom. Zamieścili w nich lokowania Speakly, zwracając uwagę na najważniejsze cechy aplikacji (np. mnogość rodzajów ćwiczeń) oraz korzyści takie jak 60 proc. zniżki przy rocznej subskrypcji.

Oddzielne działania były natomiast realizowane na TikToku. Od listopada 2023 roku do czerwca 2024 roku Rokmates zaangażowało do promocji 58 twórców. Byli to tworzący różne treści tiktokerzy z Polski, a także z Czech, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych (m.in. Honza Michálek czy Carrington Durham). Opublikowali oni specjalne materiały, które tematycznie nawiązywały do nauki języków obcych w celu naturalnego wkomponowania w nie lokowania Speakly. Dla przykładu, publikujący popkulturalne treści Jacek Cygan stworzył materiał o najgorszych tłumaczeniach filmów; iluzjonista Maciej Piskorz o tym, że jeden ze zleconych mu występów wymaga od niego szybkiego nauczenia się języka niemieckiego, a dziennikarka Kasia Węsierska podzieliła się swoim patentem, który sprawił, że zaczęła płynniej mówić po angielsku, mniej się stresując. Następnie materiały te zostały wsparte reklamami Spark Ads, z których zdecydowana większość była nastawiona bezpośrednio na instalacje aplikacji.

@kasia_wesierska

Tak, po raz pierwszy powiedziałam tutaj cokolwiek po angielsku 😉 Teraz @Speakly wypróbujecie przez 7 dni za darmo. Dzięki apce możecie nauczyć się aż 7 języków w sposób, który pozwoli Wam szybko zacząć mówić i komunikować się bez przeszkód. #współpracareklamowa #speakly #naukajęzyka #kasiawesierska

♬ dźwięk oryginalny – Kasia Węsierska

„Zależało nam na tym, żeby dotrzeć ze Speakly do różnych grup odbiorców, dlatego dział influencer managementu miał dużą swobodę w proponowaniu twórców z różnych kategorii tematycznych. Brief zakładał przede wszystkim zawarcie w publikacjach podstawowych informacji o aplikacji oraz jej funkcjonalnościach, a także Call to Action. Poza tym najważniejsze było dla nas to, żeby materiały były naturalne i utrzymane w dotychczasowej konwencji, w której tworzą poszczególni influencerzy. W związku z tym dostali oni wolną rękę w procesie kreatywnym, co dało szerokie pole do popisu zwłaszcza twórcom z TikToka” – wyjaśnia Weronika Nowik, Senior Account Managerka, opiekunka Speakly w agencji Rokmates.

Efekty: Ponad 1600 instalacji z rekordowego lokowania

W ramach szeroko zakrojonej kampanii od stycznia 2023 roku do czerwca 2024 roku pojawiło się 67 filmów z lokowaniami na youtubowych kanałach 46 twórców. Zebrały one ponad 13 mln wyświetleń oraz ponad 500 tys. polubień, a rekordowe lokowanie wygenerowało 1645 instalacji aplikacji. Od listopada 2023 roku do czerwca 2024 roku 58 tiktokerów z Polski, Czech, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych opublikowało natomiast 63 materiały na TikToku.

Dzięki połączeniu działań organicznych z płatnymi wszystkie publikacje na tej platformie wygenerowały ponad 42 mln wyświetleń oraz ponad 600 tys. polubień. Liczba kliknięć w linki referencyjne na TikToku wyniosła ponad 340 tys., a rekordowy materiał wygenerował 1306 instalacji aplikacji. Średnia stawka CPA reklam Spark Ads nastawionych bezpośrednio na instalacje aplikacji wyniosła 3,91 zł, a najniższa w przypadku rekordowej kreacji 1,09 zł.

„Kluczowe w kontekście efektywności było to, że zdecydowaliśmy się na odpowiedni typ twórców – mocnych w storytellingu i wzbudzających zaufanie. Dodatkowo postawiliśmy na to, aby publikacje były możliwie jak najbardziej natywne i jak najlepiej pasowały do platformy, jaką jest TikTok. Materiały, które opublikowaliśmy były przede wszystkim fajnie do oglądania i nienachalne. Wszystko to sprawiło, że odbiorcy chętniej sprawdzali Speakly. Dużą rolę w projekcie odegrała także nasza relacja z TikTokiem. Byliśmy w pełni odpowiedzialni za planowanie działań mediowych i optymalizację kampanii, co pozwoliło nam na kompleksową obsługę” – tłumaczy Artur Nalepko, Head of Influencer Management w agencji Rokmates.

Połączone działania organiczne na YouTubie, a także dodatkowe płatne wsparcie na TikToku przełożyły się na instalacje, a co za tym idzie – spowodowały wzrost popularności aplikacji. 20 czerwca w polskim AppStore Speakly znalazło się na 2. miejscu wśród bezpłatnych aplikacji na iPhone’y w kategorii Edukacja. Teraz w planach jest przeniesienie efektów na pozostałe rynki Europy Środkowo-Wschodniej na równie szeroką skalę. Aktualnie Speakly ma 1,5 mln użytkowników na całym świecie.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj