wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesSamsung Art Master

Samsung Art Master

Podmiot realizujący

Samsung Electronics Polska, dział Corporate Marketing.

Geneza projektu

Organizowany co roku (od 2004 r.) Samsung Art Master był początkowo konkursem malarskim. Aktualnie w jego formule mieszczą się wszystkie media wykorzystywane we współczesnych dyscyplinach wizualnych: od malarstwa i rzeźby, przez wideo i fotografię, po performance, realizacje intermedialne, instalacje i projekty w przestrzeni publicznej.

Cel projektu

Celem projektu jest wyróżnianie ciekawych, nowych indywidualności sceny artystycznej oraz promocja nieszablonowych postaw twórczych, jak również stworzenie młodym artystom możliwości  zrealizowania pomysłów i ich profesjonalnej prezentacji. Konkurs powstał, aby ułatwić nowym twórcom wejście na scenę artystyczną i pomóc w ich pierwszych konfrontacjach z publicznością, kuratorami
i krytykami.

Grupa docelowa

Studenci oraz absolwenci kierunków artystycznych (zawsze dwóch ostatnich lat) na uczelniach wyższych w Polsce.

Co roku organizator aranżuje również aukcję internetową i młotkową wyróżnionych prac, z której dochód jest przeznaczany na cel charytatywny. Z takiej dotacji, będącej efektem konkursu Samsung Art Master, skorzystało już kilka domów dziecka, podopieczni fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko”, fundacja Ewy Błaszczyk AKOGO?. Dochód z tegorocznej aukcji zostanie przeznaczony na konto Fundacji Spełnionych Marzeń.

Opis projektu

Samsung Art Master to przedsięwzięcie ogólnopolskie powołane z myślą o debiutujących artystach.

Konkurs  jest corocznie ogłaszany na Akademiach Sztuk Pięknych i innych uczelniach prowadzących kierunki plastyczne. Informacja ukazuje się również w krajowych mediach ogólnoinformacyjnych i poświęconych zagadnieniom kultury i sztuki. Systematycznie jest  aktualizowana strona internetowa konkursu www.samsungartmaster.pl. W celu dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców konkurs jest również obecny na serwisach społecznościowych np. Facebook.

Na uczelniach artystycznych powołano specjalnych koordynatorów, którzy mają za zadanie pomagać młodym artystom w wyborze prac oraz dostarczać je do siedziby organizatora konkursu.

Tegoroczna, siódma edycja konkursu Samsung Art Master jest zarazem piątą realizowaną we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie, gdzie odbywa się  wernisaż i wystawa zwycięskich prac z udziałem laureatów konkursu, reprezentantów sztuki
i środowiska kulturalnego oraz przedstawicieli firmy Samsung Electronics Polska. Laureaci otrzymują także nagrody pieniężne.

W projekt zaangażowali się również wybitni przedstawiciele polskiej kultury i sztuki, m.in. prof. Maria Poprzęcka (profesor historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim), Anda Rottenberg (krytyczka i kuratorka), Jarosław Suchan (kurator, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi), Andrzej Chyra (aktor), Stach Szabłowski (krytyk i kurator w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski), Karol Radziszewski (malarz, performer, wydawca, laureat III edycji Samsung Art Master), którzy zasiadają w jury konkursu. Tegoroczna edycja Samsung Art Master została objęta patronatem tygodnika Polityka, TOK FM, AMS, Artinfo.pl, sztuka.pl, Artluk, Arteon, artbiznes.pl.

Konkurs wpisuje się w filozofię firmy Samsung oraz wartości uznawane we wszystkich jej działaniach  w oddziałach na całym świecie: „Firma Samsung pragnie być społecznie odpowiedzialnym, dbającym o środowisko obywatelem korporacyjnym każdej społeczności, w której prowadzi działalność.”

Efekty realizacji projektu

W 2009 r. do Samsung Art Master zgłosiło się prawie 500 uczestników. Od pierwszej edycji konkursu wzięło w nim udział niemal 2800 osób z całej Polski i liczba ta co roku się powiększa. Laureatami konkursu byli w ubiegłych latach, uznani już w kraju i na arenie międzynarodowej artyści tacy jak: Karol Radziszewski, Anna Molska i Piotr Wysocki.

Podczas aukcji po każdej z edycji zgromadzono niemałe fundusze na wsparcie społecznych partnerów konkursu – w sumie ponad 200 000 zł.

Projekt umocnił wizerunek firmy Samsung jako promotora młodej sztuki i odpowiedzialnego społecznie przedsiębiorstwa.

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj