Podmiot realizujący projekt
Business Consulting sp. z o.o. z Katowic
Cele kampanii
Budowa marki regionalnej „Śląskie”, poprawa samoświadomości mieszkańców Śląskiego. Kluczowym zadaniem kampanii było zainteresowanie mieszkańców Śląskiego ofertą turystyczną województwa, nakłonienie ich do aktywnego spędzania wolnego czasu i korzystania z atrakcji turystycznych regionu oraz uczynienie mieszkańców ambasadorami oferty turystycznej województwa. Zakomunikowanie mieszkańcom regionu różnorodności i unikalności produktów turystycznych województwa śląskiego.
Grupa docelowa
Mieszkańcy województwa śląskiego w wieku 25-45 lat, dochody średnie i wyższe, wykształcenie średnie i wyższe, rodziny z dziećmi, osoby aktywnie spędzające wolny czas.
Opis projektu
Koncepcja kampanii opierała się na praktykowanej przez turystów zabawie polegającej na robieniu zdjęć znanych obiektów turystycznych w takim ujęciu i w takiej perspektywie, że obiekty te wydają się dużo mniejsze niż są w rzeczywistości, wydają się być miniaturami. Koncepcja „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki” przeniosła tę turystyczną praktykę do Śląskiego i prezentowała wybrane atrakcje turystyczne tego regionu w podobnych, zabawnych ujęciach.
W projektach graficznych wykorzystano kod kolorystyczny, w którym czterem kolorom logo województwa śląskiego przyporządkowano cztery rodzaje turystyki. Kolor żółty – turystyka sakralna; kolor czarny – turystyka industrialna; kolor niebieski – turystyka kulturowa; kolor zielony – turystyka aktywna.
Przeprowadzone działania
Hasło oraz cztery motywy kampanii można było zobaczyć w regionalnych stacjach telewizyjnych (billboard sponsorski), w prasie, na autobusach komunikacji miejskiej, billboardach, citylightach, w specjalnym mailingu. Spot radiowy emitowany był w kilkunastu lokalnych stacjach. Specjalnie na potrzeby kampanii uruchomiono portal www.nawyciagnieciereki.gosilesia.pl. Przeprowadzono Wielki Konkurs polegający na zbieraniu pieczątek w 30 wybranych atrakcjach turystycznych województwa śląskiego. Lista punktów pieczątkowych znalazła się na mapce, która wraz z ulotką kampanijną została rozesłana do mieszkańców Śląskiego. Nagrodami w konkursie były pobyty wypoczynkowe w turystycznych miejscowościach regionu.
Opracowano grę komputerową, dzięki której mieszkańcy otrzymali możliwość zwiedzania Śląskiego wirtualnie. W ramach kampanii zorganizowano 12 całodniowych eventów w centrach handlowych, na których uczestnicy mogli odbyć interaktywną podróż po swoim województwie. Przy komputerach z grą zasiadło w sumie ponad 700 osób. Mieszkańcy zostali zaproszeni również do konkursu fotograficznego. Aby wziąć w im udział należało pokazać obiekty turystyczne zgodnie z ideą kampanii – sfotografować je tak, by były dosłownie „na wyciągnięcie ręki”. Łączna liczba nadesłanych zdjęć wyniosła 610, a 317 z nich zostało zakwalifikowanych do konkursu. Laureaci wszystkich konkursów otrzymali cenne nagrody. Założenia kampanii oraz jej efekty zostały zaprezentowane dziennikarzom na dwóch konferencjach prasowych.
Czas trwania
Maj-czerwiec 2008