Projekt przygotowany na konkurs Young Creatives
Nazwa projektu:
Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w 10 stolicach
Autorzy:
Anna Popińska, Rafał Skwiot (Raczkiewicz Chenczke Rc2)
Koncepcja:
Wirus „I, culture” zaatakował! Wirus made in Poland
Cel: Stworzenie tuby nagłaśniającej ideę: „Polska – kreatywne zagłębie Europy”
Stworzenie grupy ambasadorów : korespondenci zagraniczni przebywający w Polsce, rozpoznawalni dziennikarze, wybrani przedstawiciele pop-kultury z 10 krajów
Partnerstwo z wybranymi mediami w Polsce (np. Gazeta Wyborcza)
Jak go rozpoznać?
Cel: Wykorzystanie tuby nagłaśniającej
Objawy zainfekowania – noszenie przypinki z napisem „I, culture”przez:
– ambasadorów
– prezenterów wiadomości w TV
– gwiazdy show – biznesu
– artystów, gości w TV
– wirtualne przypinki dostępne na stronie culture.pl
– stworzenie manifestu wirusa „I, culture”
– kampania wirusowa w sieci (Facebook i You Tube)
Etapy kampanii:
Rozprzestrzenianie wirusa „I, culture”
Cel: Zakomunikowanie przejęcia prezydencji przez Polskę
– Konferencja prasowa na lotnisku w Polsce (np. hostessy w strojach laboratoryjnych)
– Grupa zainfekowanych ambasadorów jedzie do Brukseli na spotkanie z europarlamentarzystami
– Symboliczne przekazanie prezydencji
– Następuje „zakażenie”…
Wirus z Polski podbija świat
Cel: Informacja o programie PPRUE
Media w 10 stolicach nakręcają spiralę:
– Szokujące doniesienia o błyskawicznym rozprzestrzenianiu wirusa (wirus „I, culture” jest już w 10 stolicach świata)
– Rodzimi artyści przyznają się: „I, culture”
– Znani dziennikarze i studenci z Polski manifestują „zarażenie” poprzez przypinki
– Artyści masowo ujawniają, że są Polakami – każdy chce pochodzić z kreatywnego zagłębia Europy
– Kulminacja – informacja o starcie programu:
– Konferencje otwierające multimedialne centra prasowe
Media społecznościowe chłoną wirusa
Cel: obecność w mediach społecznościowych i internecie
Zainfekowanie blogerów ideą:
– Konkurs na najlepszy blog relacjonujący wydarzenia związane z programem
– Filmy wirusowe w sieci
Działania w mediach społecznościowych:
– Zachęcenie użytkowników do manifestowania „I, culture” (akcje teaserowe, zmiany opisów, – zmiany zdjęć na wlepki)
– Ustanowienie Dnia Polskiej Kultury – zmiana zdjęcia profilowego na np. artystę z polski
Pół roku epidemii, czyli stałe media relations
Cel: Podtrzymanie relacji z mediami w 10 stolicach
Multimedialne centra prasowe – forma biura prasowego
Kreatywne wysyłki kontekstowe informacji związanych z programem, np.:
– Z Lemem na Księżyc
– Szarpiąc struny wolności
– Poezja mi w duszy gra
Zakup mediów płatnych (advertoriale)
Aranżowanie wywiadów z ambasadorami
Partnerstwa mediowe