Nazwa projektu
Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej
Autor projektu
Partner of Promotion (projekt przygotowany na konkurs Young Creatives)
Planowane działania
Zalicz Polskę! to interaktywna gra miejska o charakterze rozrywkowo-edukacyjnym, której fabuła bazuje na 5 kluczowych filarach programu kulturalnego. Innowacyjna i niestandardowa forma ma na celu długoterminowe zaangażowanie grup docelowych oraz wywołanie pozytywnego buzzu wokół akcji. Mieszkańcy wybranych 10 stolic zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w zabawie, polegającej na odnajdywaniu ukrytych w przestrzeni miejskiej punktów i wykonywaniu określonych zadań.
W każdej ze stolic rozegranych zostanie 5 gier, z których każda nawiązywać będzie w swojej tematyce do jednego z 5 filarów projektu. Mechanizm akcji opiera się na kompatybilnych względem siebie sieciach społecznościowych (facebook.com, Twitter) oraz aplikacjach mobilnych działających w danym kraju. Sercem projektu będzie funpage IAM na facebook.com oraz specjalnie stworzona w ramach niego sieć, skupiająca wszystkich uczestników gry. Pojawiające się na facebooku wskazówki dotyczące lokalizacji poszczególnych punktów będą automatycznie dostępne na innych platformach. Po wykonaniu zadania, uczestnik gry otrzyma informacje dotyczące kolejnych punktów ukrytych w przestrzeni miejskiej. Każde z zadań, jak również nagrody będą bezpośrednio nawiązywać do tematyki poszczególnych filarów i mają na celu edukację uczestników gry.
Scenariusze poszczególnych gier:
I, CULTURE:
Cel gry: Podkreślenie wielowymiarowości definicji kultury
Przykładowe zadanie: Ułożenie wielkoformatowych, magnetycznych puzzli na czas
Puzzle będą przedstawiały wizerunek bezosobowej postaci – każdego z nas, złożonej
z małych fragmentów charakterystycznych dla ubioru poszczególnych kultur.
Nagroda: T-shirt z logo akcji zaprojektowany przez Polskiego projektanta
Karol Szymanowski
Cel gry: Poznanie życia i twórczości Karola Szymanowskiego
Przykładowe zadanie: Piano hero, czyli odtworzenie na wirtualnej klawiaturze fragmentu wybranego utworu z repertuaru kompozytora. Zainstalowany mechanizm automatycznie rozpoznaje wprowadzone dźwięki i sprawdza ich zgodność z oryginałem utworu
Nagroda: Album z utworami Karola Szymanowskiego
Stanisław Lem
Cel gry: Poznanie życia i twórczości Stanisława Lema
Przykładowe zadanie: Wybranie fragmentu produkcji filmowej, będącej adaptacją dzieła Stanisława Lema. Na ekranie monitora pojawi się kilka fragmentów filmów z różnych gatunków; zadaniem uczestników będzie wskazanie filmu opartego na twórczości pisarza.
Nagroda: Płyty DVD z wybranymi adaptacjami twórczości Lema
Czesław Miłosz
Cel gry: Poznanie życia i twórczości Czesława Miłosza
Przykładowe zadanie: Przeczytanie fragmentu wybranego wiersza. Rejestrator dźwięku porównuje nagranie z zapisem fonetycznym utworu, sprawdzając jego poprawność
Nagroda: Audiobooki z twórczością Czesława Miłosza
Przewodnik do Polaków
Cel gry: Poznanie polskiej drogi do wolności z perspektywy różnych zjawisk kulturowych
Przykładowe zadanie: Interaktywny test ze znajomości polskiej kultury widzianej z różnych perspektyw, np: który z wymienionych zespołów jest autorem usłyszanej przez ciebie piosenki? Który z polskich projektantów mody zasłynął pokazami podczas Alta Roma?
Jak nazywa się Polka, która jako pierwsza Europejka, stanęła na szczycie Mount Everest?
Ilu partnerów seksualnych ma przeciętny Polak? Która z zaprezentowanych na ekranie zabawek jest gadżetem polskiego przewodnictwa w UE?
Biuro Prasowe akcji:
Akcja Zalicz Polskę! będzie wspierana regularnymi media relations z kluczowymi mediami każdego z 10 krajów.
Krok 1: Informowanie mediów o planowanych wydarzeniach i kolejnych etapach gry miejskiej
Krok 2: Bieżące informowanie mediów o przebiegu i dotychczasowych rezultatach akcji
Krok 3: Podsumowanie akcji