wtorek, 14 stycznia, 2025
Strona głównaCase studiesStrategia działań PR vdla programu kulturalnego vpolskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej

Strategia działań PR vdla programu kulturalnego vpolskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej

Tytuł
Strategia działań PR vdla programu kulturalnego vpolskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autor
Marta Nobis, Zuzanna Jakubiec (Multi Communications)

Strategia
Instytut Adama Mickiewicza:
– I, Culture
– Karol Szymanowski
– Czesław Miłosz
– Planeta Lem
– Przewodnik do Polaków

Przewodnictwo Polski w Radzie Unii Europejskiej:
– Media
– Społeczność internetowa
– Liderzy opinii
– Konsumenci kultury
– Parlamentarzyści i instytucje
– Artyści

Zwiększenie świadomości i wzmocnienie pozytywnego wizerunku vpolskiej kultury na świecie – Polska kreatywnym zagłębiem Europy

Idea kreatywna
Kulturalna Układanka:
– Polska kultura składa się z wielu elementów
– Odwołanie do wielokulturowego społeczeństwa
– Uniwersalny symbol puzzli, zrozumiały dla wszystkich kultur
– Zaangażowanie grup docelowych w projekt
– Kreatywne wykorzystanie różnych elementów kultury
– Pokazanie polskiej kultury przez pryzmat zabawy
– Kultura polska łączy ludzi na całym świecie
– Nawiązanie do projektu „I, Culture”
Podkreślenie wielopoziomowej działalności IAM

Wysyłka kreatywna – kulturalne puzzle
– Całość układanki będzie tworzyła mapę Polski
– Wybrane puzzle będą przedstawiały wizerunki znanych polskich artystów oraz symbole – nawiązujące do programu kulturalnego IAM
– Informacje o wydarzeniach realizowanych przez IAM
– Układanka będzie zawierała logo IAM i adres strony www programu kulturalnego

Kulturalna Układanka- event w przestrzeni miejskiej
– Układanie gigantycznych puzzli na największych placach 10 miast
– Całość układanki tworzy mapę Polski
– Wybrane puzzle przedstawiają wizerunki znanych polskich artystów, symbole kojarzone vz polską kulturą, informacje o wydarzeniach realizowanych przez IAM
– Wydarzenie połączone z projektem „I, Culture”
– Event poprzedzi konferencja prasowa
– Przeprowadzenie badania „Z czym kojarzysz polską kulturę?”

Kulturalna Układanka – działania na Facebooku
– Stworzenie zakładki dedykowanej programowi kulturalnemu towarzyszącemu polskiej – Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
– Informacje dla użytkowników o programie
– Materiały do pobrania (mp3, tapety, itp.)
– Aplikacja do układania kulturalnych puzzli (obrazy związane z polską kulturą)
– Konkursy dla użytkowników
– Aplikacja do stworzenia ze zdjęć profilowych użytkowników mapy Polski (finał programu)

Kulturalna Układanka – symbole
Przypinka:
– Przypinki w kształcie puzzli zaprojektowane przez znanych polskich artystów
– Hasło na przypince: „I, Culture. Made in the EU. Powered by Poland”
– Przypinki rozdawane podczas akcji w przestrzeni miejskiej
– Przypinki jako gadżet dla osób „lubiących” profil IAM na Facebooku

Symbole dźwiękowe:
– Trzy wersje wybranego utworu Karola Szymanowskiego przygotowane vprzez polskich artystów muzyków (wersja jazzowa, klubowa, hip hopowa)
– Dystrybucja do lokalnych rozgłośni radiowych, środowisk artystycznych vi liderów opinii
– Element interaktywnych materiałów prasowych

Kulturalna Układanka – dotarcie do grup docelowych
Media i bloggerzy:
– Wysyłka kreatywna (Kulturalne Puzzle, zaproszenia na event oraz konferencję prasową, materiały informacyjne na temat wydarzeń kulturalnych realizowanych przez IAM)
– Media relations (informacje interaktywne vz muzyką, fragmentami filmów, zdjęciami)

Efekty
– Zaangażowanie w program kulturalny
– Inspirowanie do podejmowania tematów związanych z programem kulturalnym IAM
– Utrwalenie skojarzenia – Polska jako kreatywne zagłębie Europy
– Promocja Polski oraz działalności IAM

Środowisko parlamentarzystów i instytucje
– Wysyłka kreatywna (Kulturalne Puzzle, audiobook Czesława Miłosza, płyta z nagraniami Karola Szymanowskiego, spersonalizowane zaproszenie na spektakl „Planeta Lem”, przypinka, informacja na temat IAM)

Efekty
– Zaangażowanie w program kulturalny
– Zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi vna polską kulturę
– Utrwalenie skojarzenia: Polska jako kreatywne zagłębie Europy
Promocja Polski oraz działalności IAM

Konsumenci kultury i użytkownicy internetu
– Działania bezpośrednie:
– Wspólne układanie puzzli w przestrzeni miejskiej
– Aktywności na Facebooku
– Strona internetowa projektu
– Działania pośrednie:
– Dotarcie poprzez media, artystów, liderów opinii

Efekty
– Zaangażowanie w program kulturalny
– Zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi vna polską kulturę
– Utrwalenie skojarzenia – Polska jako kreatywne zagłębie Europy
– Promocja Polski oraz działalności IAM

Środowisko artystyczne i liderzy opinii
– Wysyłka kreatywna (Kulturalne Puzzle, płyta z utworami Karola Szymanowskiego, nagranie z nowymi aranżacjami muzyki Karola Szymanowskiego, przypinka, informacja vna temat IAM)

Efekty
– Zaangażowanie w program kulturalny
– Zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi vna polską kulturę
– Utrwalenie skojarzenia – Polska jako kreatywne zagłębie Europy
– Promocja Polski oraz działalności IAM


 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj