Tytuł projektu:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)
Autorzy:
Krystyna Rappe-Niemirska, Katarzyna Wlaś (Hill and Knowlton)
Strategia:
– Połączyć organizowane przez IAM wydarzenia kulturalne z działaniami komunikacyjnymi, mającymi na celu rozpowszechnienie kultury polskiej i zapewnienie jak najszerszego audytorium zaplanowanym wydarzeniom
– Wywołać i podtrzymać zainteresowania międzynarodowej opinii publicznej kulturą polską przez cały okres polskiej Prezydencji
Pokazać, Zainteresować,Poznać, Słuchać
Grupy zaangazowane w program:
– Ministerstwa Kultury
– Ambasady [attaché kulturalni]
– Parlamentarzyści
– Instytuty Polskie
– Artyści
– Środowiska akademickie [studenci, kadra naukowa]
– ESN [Erasmus Student Network]
– AIESEC
– Media
Działania towarzyszące projektom w kategoriach: design, literatura, teatr
– I, Culture
– Kampania viralowa
– Akcja Flash mob’owa
– Teaser
– Lemology
– Wieczory literackie
– E-booki
– Planeta Lem [spektakl na otwartej przestrzeni]
Działania towarzyszące projektom w kategoriach: muzyka, poezja, film
Karol Szymanowski:
– Koncerty
– Kurs mistrzowski
– Nagrania na stronie Culture.pl
Czesław Miłosz:
– Be like Miłosz
– Audiobook
– ekskluzywne wydanie z targetowaną dystrybucją na stronie Culture.pl
„Przewodnik do Polaków”:
– Emisja w kinach
– Cykliczna dystrybucja wraz z tytułem prasowym
– Filmy dostępne na stronie Culture.pl
Launch programu (1 lipca 2011)
– Press briefing, Instytuty Kultury Polskiej lub Ambasady RP w każdym z 10 krajów:
Goście: Dziennikarze, Attaché kulturalni,Ambasador Programu, Przedstawiciele Polski (IAM, MSZ, MKiDN)
Temat:Inauguracja kulturalnego programu polskiej Prezydencji w UE,Przybliżenie planowanych wydarzeń oraz celów zaplanowanych działań
Press kit: Audiobook, „Przewodnik po Polsce”, Nagrania kompozycji Karola Szymanowskiego, Przewodnik „Polska w Twoim mieście”, Informacja prasowa
Event, rozpoznawalna budowla w każdym z 10 miast, godz. 20.00
Prezentacja projekcji 3D:
– Temat projekcji ma przedstawiać metaforyczne narodziny współczesnej kultury polskiej (np. nawiązanie do odrodzenia Feniksa z popiołów)
– Animacja odnosić się będzie do każdego z promowanych w Programie filarów kultury
– Tytuł: „Polska kulturalnym zagłębiem Europy”
– Projekcja obrandowana będzie również logo Culture.pl
– Przykładowa projekcja:
http://www.youtube.com/watch?v=mjhqvX1tSO4
Współpraca z mediami:
– Obiady czwartkowe: Cykl warsztatów dla dziennikarzy poświęcony 5 dziedzinom polskiej sztuki współczesnej. Spotkania będą uzupełnieniem informacji uzyskanych przez dziennikarzy podczas press briefingu.
– Polska w Twoim mieście: Przewodnik po wydarzeniach kulturalnych, dystrybucja z wiodącym tytułem prasowym
Promocja programu:
– Kulturalne Centra Informacji: Interaktywne matryce w centrach miast zawierające wszystkie informacje o kulturalnym programie Prezydencji
– Ambasadorzy programu: 10 wybitnych Polaków związanych z kulturą [np. Leszek Możdżer, Zbigniew Libera, Krystyna Janda], blog
– Internet: Culture.pl, [newsletter, Cultural Puzzles, Be like Miłosz, multimedia], media społecznościowe [FB, Twitter], direct mailing
Harmonogram:
Mierniki sukcesu:
– frekwencja w wydarzeniach
– liczba pobranych materiałów multimedialnych
– liczba pozyskanych partnerów
– liczba wejść na stronę Culture.pl
– liczba uczestników konkursu Cultural Puzzles
– liczba osób śledzących Program vw mediach społecznościowych
– liczba publikacji w mediach