poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaCase studiesStrategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana...

Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Tytuł:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autor:
Irmina Jakubiak, Anna Górecka (Lighthouse Consultants)

Sytuacja wyjściowa:
Wizerunek Polski na świecie nie jest promowany poprzez kulturę. vBrak spójnej wizji i polityki w tym zakresie oraz ograniczenia budżetowe sprawiają, vże świadomość polskiej kultury współczesnej za granicą jest niewielka.

Wyzwanie:
Jak zwiększyć świadomość polskiej kultury na świecie i zbudować pozytywny wizerunek Polski jako kreatywnego zagłębia Europy?

POLSKA SZTUKA:
– niebanalna
– wyjątkowa
– nowoczesna
– oryginalna
– oferująca nowe, świeże spojrzenie
– kreująca nowe trendy

To wszystko już mamy… ale nie wszyscy o tym wiedzą. Dajmy się poznać!

Strategia komunikacji:
– Komunikacja oparta na prostym przesłaniu „Poznajmy się!”, zachęcającym do bliższego przyjrzenia się polskiej kulturze i zaangażowania w wydarzenia związane z polską Prezydencją w Europie
– Uniwersalny przekaz narzędziem do budowania wizerunku Polski jako kraju otwartego, aktywnego na polu kultury, nowoczesnego, dynamicznego i inspirującego do działania
– Proaktywna komunikacja wykorzystująca różnorodne narzędzia i kanały dotarcia do grup docelowych
– Wprowadzenie elementu zabawy i zaangażowana do realizowanych działań

Kluczowe elementy:
– Media Relations
– Działania w przestrzeni miejskiej
– Środowisko artystyczne
– Społeczność internetowa

We wszystkich działaniach realizowanych w poszczególnych obszarach wykorzystana zostanie kreatywna zabawka, jako symbol wartości polskiej kultury i programu polskiej Prezydencji w UE.

Symbol kampanii: kostka Rubika
Kostka z wizerunkami polskich artystów lub ich dzieł jako element wprowadzający do projektu. Nawiązanie do motywu puzzli I,CULTURE w przestrzeni miejskiej.

Media relations:
– Wysyłka zaproszeń na inaugurację polskiej prezydencji w UE
– Organizacja cyklu spotkań z polskimi artystami sztuki nowoczesnej wprowadzających w tematykę 5 filarów
– Cykl artykułów przybliżających sylwetki polskich twórców
– Warsztaty interaktywne dla dziennikarzy organizowane we współpracy z polskim środowiskiem artystycznym
– Insert do mediów z kalendarzem wydarzeń realizowanych vw ramach programu kulturalnego polskiej Prezydencji

Kostka rubika – zaproszenie do kreatywnej zabawy:
– Kreatywna wysyłka kostki z wizerunkami artystów związanych z 5 filarami programu kulturalnego
– Dodatek do gazet pozwalający stworzyć własną kulturalną kostkę rubika

Działania w przestrzeni miejskiej:
– Stworzenie kreatywnego zagłębia miasta – miejsca spotkań z artystami i twórcami sztuki
– Raz w miesiącu organizacja otwartego, interaktywnego wydarzenia – prezentacji wybranych twórców kultury polskiej, związanego z jednym z 5 filarów, np.: kino plenerowe, interaktywne przedstawienie teatralne, koncert, wystawa, wieczór poetycki

Organizowane wydarzenia zachęcają do zapoznania się vz kulturalnym programem polskiej Prezydencji

Działania w przestrzeni miejskiej:
Kostka rubika – zaproszenie do kreatywnej zabawy:
– Punkt centralny zagłębia kreatwności – multimedialna kostka rubika
– Organizacja konkursu pod hasłem „Ozdabiamy kostkę polską sztuką”
– Najczęściej typowane dzieła polskich artystów zagregowane jako elementy kostki rubika: obraz, audio, video
– Projekt realizowany we współpracy z partnerem i patronem medialny

Podsumowaniem polskiej prezydencji będzie seria unikalnych kostek z 10 miast, w których realizowany był projekt I,CULTURE

Środowiska artystyczne:
Re-KREACJA polskiej sztuki:
– Zaproszenie artystów młodego pokolenia z każdej z 10 stolic do nowego odczytania i własnej interpretacji znanych polskich – dzieł wybranych przez internautów
– Prezentacja prac w zagłębiu kreatywności oraz na stronie internetowej oraz Facebooku
– Głosowanie wśród internautów na najlepszych re-KREATORÓW polskiej sztuki
– Publikacja albumu ze zwycięskimi pracami – „Made in UE. Powered by Poland”
– Dystrybucja albumu do liderów opinii

Społeczność internetowa:
– Budowanie społeczności wokół wydarzeń programu kulturalnego polskiej Prezydencji
– Stworzenie międzynarodowego profilu w serwisie społecznościowym Facebook
– Angażowanie użytkowników poprzez specjalne aplikacje, konkursy, zabawy:
o Gift Creator – prześlij znajomym dzieło ulubionego polskiego artysty
o Quizy –  jak dobrze znasz polską sztukę?
o Testy – np. „którym bohaterem utworów Lema jesteś?”
– Nagrody związane z polską sztuką i wydarzeniami programu I,CULTURE
– Aplikacja umożliwiająca stworzenie własnego kalendarza wydarzeń

Kostka rubika – zaproszenie do kreatywnej zabawy:
– Aplikacja umożliwiająca stworzenie własnej, internetowej wersji kostki rubika z ulubionymi artystami i ich dziełami


 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj