Projekt „Szkolenia żywieniowe Nestlé Polska” firmy Nestlé został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zaprezentowany podczas Targów Dobrych Praktyk w październiku 2008.
Materiały pochodzą z Targów Dobrych Praktyk CSR organizowanych przez FOB.
Podmiot realizujący
Nestlé Polska
Tytuł projektu
Szkolenia żywieniowe Nestlé Polska
Sytuacja/Problem
W 2007 roku firma rozpoczęła realizację Projektu Szkoleń Żywieniowych (ang. Nutrition Quotient, czyli Inteligencja Żywieniowa) dla wszystkich pracowników Nestlé na świecie. Powstał on jako odpowiedź na potrzebę edukacji żywieniowej i zrozumienia wpływu żywności na zdrowie. Szkolenia Żywieniowe są częścią strategii Nestlé „Nutrition, Health and Wellnes”, której celem jest ewolucja Nestlé w kierunku zaufanego eksperta i doradcy naszych konsumentów w dziedzinie żywienia, zdrowia i dbałości o dobre samopoczucie.
Opis dobrej praktyki/ Rozwiązanie
Szkolenia żywieniowe w Nestlé Polska rozpoczęły się na początku 2007 roku i potrwają do końca 2008 roku. Podzielone są na kilkanaście etapów ze względu na fakt, iż obejmują wszystkich pracowników firmy. Zostały one przygotowane w 3 modułach: podstawowym, zaawansowanym i specjalistycznym, w zależności od stopnia zaangażowania pracownika w proces tworzenia produktów i opracowywania komunikacji z konsumentami.
Celem projektu jest edukowanie pracowników firmy z zakresu wiedzy żywieniowej, która w obszarze zawodowym wspomoże realizację strategii „Nutrition, Health and Wellnes”. W Nestlé wierzy się, że bez pogłębiania znajomości wpływu diety na zdrowie i samopoczucie trudno jest tworzyć zdrowsze produkty, atrakcyjną komunikację żywieniową czy też budować wiarygodny wizerunek naszej firmy, jako partnera w budowaniu smacznego i zbilansowanego menu.
Korzyści
Dla firmy:
– dzięki szkoleniom żywieniowym pracownicy mogą lepiej zrozumieć przemiany zachodzące w firmie (od firmy produkującej bezpieczne i wysokiej jakości produkty w firmę propagującą prawidłowe odżywanie, zdrowie i dobre samopoczucie) prowadzi to do lepszego zrozumienie strategii firmy;
– dzięki warsztatom żywieniowym wzrosła również świadomość wiedzy żywieniowej wśród samych pracowników i ich bliskich z zakresu zdrowego odżywiania się;
Dla adresatów programu:
– ze szkoleń żywieniowych Nestlé Polska skorzystało już prawie 1700 pracowników – tj. 70% zatrudnionych. Należy podkreślić, że tematyka szkoleń żywieniowych Nestlé jest szeroka. Obejmuje ona informacje z zakresu prawidłowego odżywiania się nie tylko dla dorosłych, ale również i dzieci. Program warsztatów skierowany jest więc do różnych grup i dlatego jest uniwersalny.
Warsztaty objęły również partnerów biznesowych.
Wyzwania
Największym wyzwaniem dla firmy jest mała liczba trenerów – w stosunku do liczby pracowników (2500), których planuje się przeszkolić do końca tego roku. Kolejnym wyzwaniem dla trenerów Nestlé Polska jest takie dopasowanie kalendarza szkoleń, aby nie kolidował on z codziennymi obowiązkami pracowników.