Tytuł:
T-Mobile dookoła świata
Autor:
Polska Telefonia Cyfrowa
Założenia projektu:
1) propagowanie wśród pracowników PTC zdrowego stylu życia oraz balansu pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym
2) zaangażowanie przedstawicieli PTC w wolontariat pracowniczy, jako element polityki odpowiedzialnego biznesu firmy
3) pomoc potrzebującym – przekazanie zgromadzonych środków na rzecz potrzebujących dzieci
W ramach działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu zaprosiliśmy pracowników Polskiej Telefonii Cyfrowej do włączenia się w wakacyjną akcję wspólnego zbierania kilometrów przemierzonych na rowerze lub podczas treningów biegowych. Założeniem projektu było przebycie wspólnymi siłami odległości wynoszącej 40 076 km, czyli trasy o długości równika lub bardziej obrazowo – równiej okrążeniu kuli ziemskiej. Każdy przebyty kilometr równał się jednej złotówce przekazanej na rzecz potrzebujących dzieci. 40 076km miało zatem przełożyć się na wspólne zdobycie 40 076 zł. Inicjatywa, powołana do życia w myśl odpowiedzialności społecznej biznesu i wolontariatu pracowniczego, wzbogacona została także o aspekt rywalizacji między uczestnikami. Pięciu najlepszych rowerzystów i pięciu najlepszych biegaczy wyróżniono nagrodami indywidualnymi, w postaci bonów do sklepu sportowego Decathlon.
Czas trwania akcji:
Etap I – 2 lipca-31 sierpnia
Etap II – 1 września
Grupy zaangażowane w projekt:
Inicjatywa „T-Mobile dookoła świata” skierowana była do pracowników Polskiej Telefonii Cyfrowej, a jej beneficjentami stali się podopieczni Fundacji Mam Marzenie . Zorganizowana grupa biegaczy i rowerzystów, na co dzień pracujących w T-Mobile, wspólnie podjęła wyzwanie zebrania środków finansowych na pomoc potrzebującym dzieciom. Wyboru beneficjenta uczestnicy akcji dokonali poprzez głosowanie, ogłoszone na portalu korporacyjnym.
Etap pierwszy – zbieranie kilometrów:
– Zgłoszenie do udziału w programie oraz rywalizacja odbywała poprzez aplikację Endomondo na smartfony, która pozwala na rejestrację przebytych kilometrów
– Osoba odpowiedzialna za działania CSR przy współpracy z Działem Komunikacji Wewnętrznej podjęli informacyjne działania komunikacyjne, zachęcające pracowników do udziału w akcji, za pośrednictwem takich kanałów, jak: firmowy magazyn, intranet, plakaty, informacje przesyłane mailem
– Rejestracja uczestników do udziału w akcji możliwa była przez cały okres jej trwania poprzez aplikację sportową Enodmondo. Aby wziąć udział w akcji należało zainstalować aplikację na swoim telefonie, a następnie dokonać wyboru grupy „T-Mobile dookoła świata biegiem” lub „T-Mobile dookoła świata na rowerze”. Potwierdzenie swojego udziału dodatkowo należało przesłać mailem.
– Od początku lipca pracownicy wspólnie zbierali kilometry, rejestrując swoje wyniki dzięki aplikacji. Postępy akcji publikowane były w zakładce odpowiedzialny biznes/T-Mobile dookoła świata, na wewnętrznym portalu firmowym.
– Pracownikom T-Mobile udało się wspólnymi siłami przebyć ponad dwukrotną długość równika, dzięki czemu podwojona została suma, którą przekazano na rzecz potrzebujących dzieci – 40 076km pomnożone razy dwa, dało wynik 80 152zł.
– Z końcem sierpnia nastąpiło ogłoszenie wyników akcji oraz list osób, które przebyły największą ilość kilometrów w kategorii biegu i w kategorii jazdy na rowerze. Ogłoszenie wyników odbyło się podczas imprezy ogólnofirmowej z udziałem pracowników, przedstawicieli Fundacji Mam Marzenie oraz ambasadorki Fundacji – Małgorzaty Kożuchowskiej.
Etap drugi – pomoc dzieciom:
– Przygotowano propozycje trzech fundacji działających na rzecz potrzebujących dzieci i przedstawiano je uczestnikom akcji. Pracownicy wspólnie zadecydowali, że suma, którą udało się zgromadzić dzięki akcji „T-Mobile dookoła świata” wesprze Fundację Mam Marzenie, która realizuje marzenia nieuleczalnie chorych dzieci
– Po zakończeniu akcji T-Mobile rozpoczęło działania komunikacyjne zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. W ramach tych pierwszych przygotowano podsumowanie przebiegu całego projektu na wewnętrzną stronę internetową. Ponadto przygotowano informację prasową, w celu zewnętrznej komunikacji zakończenia projektu z imponującym wynikiem. Materiał został przesłany do mediów telekomunikacyjnych, biznesowych, HRowych i marketingowych.
– 8 września w Warszawie odbyła się uroczysta gala Magenta Spirit, podczas której przekazano nagrody najlepszym biegaczom i rowerzystom. Na gali obecni byli także przedstawicieli Fundacji Mam Marzenie, na ręce których złożono czek, o wartości 80 152 zł.
– W ramach wolontariatu pracowniczego pracownicy będą pomagać przy realizacji marzeń. Wśród marzeń podopiecznych Fundacji, których realizacji podjęli się pracownicy T-Mobile wymienić można m.in.:
• marzenie 12-letniego Kacpra, któremu zorganizowano wypad na mecz ukochanej drużyny koszykówki, podczas którego otrzymał upragnionego laptopa, a także prezent od ulubionego koszykarza
• marzenie pasjonującego się informatyką 18-letniego Łukasza, który otrzymał laptopa podczas zorganizowanego specjalnie na tą okazję udziału w zajęciach z programowania na wyższej uczelni łódzkiej
• marzenie 18-letniej Pauliny kochającej fotografię, która otrzymała profesjonalny aparat fotograficzny, a pracownicy T-Mobile zorganizowali dla niej „warsztaty” wywoływania zdjęć
• marzenie małego Eryka, pragnącego odwiedzić Disneyland, któremu udało się zorganizować wyśnioną wycieczkę
• marzenie 10-letniej Zuzi o spotkaniu z delfinami, dla której udało się zorganizować wyjazd, podczas którego miała szansę karmić delfiny i bawić się wspólnie pływając z tymi uroczymi zwierzętami
Podsumowanie:
– łącznie w akcji wzięło udział 108 biegaczy i 200 rowerzystów
– pierwotnie założone 40 076 km przebyto już w 29 dniu trwania akcji. Pracownicy rozpoczęli wówczas kolejną „rundę” dookoła Ziemi, która równała się podwojeniu sumy zdobytej na rzecz potrzebujących dzieci. Ich determinacja i zaangażowanie sprawiły, że wspólnymi siłami przebyto ponad dwukrotnie dłuższą trasę, niż zakładano – suma indywidualnych wyników wszystkich uczestników projektu wyniosła 92.392,84 kilometry
– Podwójne okrążenie równika to 80 152 km, zatem na rzecz Fundacji Mam Marzenie udało się zebrać 80 152 zł
– specjalna, dedykowana projektowi aplikacja zarejestrowała, że dzięki akcji do atmosfery dostało się o 12 ton mniej CO2, zaoszczędzonych zostało 5000l benzyny i spalona została liczba kalorii odpowiadająca 6000 hamburgerów