niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesTablet jak cegła. Volvo o bezpieczeństwie dzieci podczas podróży autem

Tablet jak cegła. Volvo o bezpieczeństwie dzieci podczas podróży autem

TŁO:

Marka Volvo przywiązuje dużą wagę do bezpieczeństwa. To silne skojarzenie Volvo = bezpieczeństwo zostało wykorzystane podczas kampanii edukacyjnej zachęcającej do zabezpieczenia drobnych przedmiotów podczas wakacyjnych podróży, a w szczególności – elektroniki. Telefon komórkowy czy tablet to urządzenia, bez których, większość osób nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Sezon wakacyjny to czas wzmożonych dalszych i bliższych podróży oraz większej ilości czasu spędzonego w aucie.

Długie godziny w samochodzie potrafią znużyć szczególnie dzieci. Jednym z najprostszych pomysłów na zajęcie malucha jest tablet. To poważny błąd. Tablet trzymany w ręku jest niebezpieczny, ponieważ podczas gwałtownego manewru osiąga wagę pięciu kilogramów, czyli waży tyle co cegła. Podczas ostrego hamowania czy wypadku każdy, nawet niewielki przedmiot, który nie jest odpowiednio zabezpieczony wewnątrz pojazdu, może stać się śmiertelnym pociskiem. Niestety, nie każdy kierowca zdaje sobie z tego sprawę. By to zmienić, Volvo Car Warszawa, w swojej kampanii społeczno-edukacyjnej „Tablet jak cegła” zwraca uwagę (rodziców/kierowców) na bezpieczeństwo dzieci w podróży, które w znacznym stopniu zależy od odpowiednio zabezpieczonych tabletów i telefonów, z których maluchy korzystają w trakcie jazdy.

CELE:

Uświadomienie rodziców/kierowców, że niepozorny telefon komórkowy czy tablet podczas wypadku czy gwałtownego manewru może zrobić dużą krzywdę osobom w aucie. Konsekwencje mogą mieć miejsce nawet przy niewielkich prędkościach. W momencie uderzenia małe przedmioty nabierają prędkości. Zwykły telefon w chwili uderzenia w przeszkodę z prędkością 50 km/h zwiększy swój ciężar do pięciu kilogramów, a nawet 1,5-litrowa butelka wody będzie ważyła około 60 kg. Uderzenie takim przedmiotem na pewno nie pozostanie bez konsekwencji. Dlatego tak ważne jest, aby drobne akcesoria odpowiednio zabezpieczyć. Dorośli, którzy chcą zająć dzieci podczas podróży samochodem za pomocą telefonu czy tabletu, nigdy nie powinni tego robić, jeśli uprzednio nie zadbają o odpowiednie zabezpieczenia, m.in. w postaci uchwytów czy mocowań.

DZIAŁANIA:

W ramach kampanii „Tablet jak cegła” firma Volvo (Car Warszawa) przeprowadziła badanie opinii[1] wśród rodziców dzieci w wieku do 12 lat. Respondentami była reprezentatywna grupa 1000 osób (kobiet i mężczyzn, 50/50), zamieszkujących duże i średnie miasta w Polsce.

By zwrócić uwagę mediów na to ważne zagadnienie, marka Volvo Car Warszawa wyprodukowała własny tablet. Wspomniany sprzęt ma nietypowy design i wyjątkową konstrukcję – ponieważ jest… cegłą. Pomarańczową kostkę pomalowano tak, by przypominała tablet. Taki nietypowy sprzęt został wysłany do wybranych dziennikarzy, by „poczuli” wagę tabletu i mieli świadomość skali problemu. Dodatkowo przez miesiąc dziennikarze w ramach jazd próbnych samochodami Volvo, mogli wziąć taki sprzęt do ręki i przekonać się, jak dużą szkodę może wyrządzić w czasie gwałtownego hamowania bądź stłuczki ważącą pięć kilogramów cegłę – tablet.

„Ponad 60 proc. przepytanych przez nas osób nie zdawało sobie sprawy, że tablet podczas gwałtownego hamowania lub kolizji może dotkliwie zranić dziecko. Sezon letni to najlepszy czas, by przypomnieć wszystkim, jak ważne jest zabezpieczanie przewożonych w kabinie przedmiotów. Dlatego włączyliśmy się w kampanię edukacyjną dealera. Specjalne cegły stylizowane na tablety znalazły się we wszystkich samochodach prasowych użyczanych dziennikarzom. W autach umieściliśmy także urządzenia USB z krótkim nagraniem edukacyjnym” – komentuje Stanisław Dojs, PR Manager Volvo Car Poland.

Działania informacyjno-edukacyjne marki Volvo realizowane były także przy współpracy z blogerem Zuchem (Maciejem Mazurkiem). W ramach wspomnianej aktywności w kanałach social media marki Volvo został opublikowany komiks edukacyjny oraz specjalnie przygotowana grafika przedstawiająca wyniki badania na temat bezpieczeństwa dzieci podczas podróży autem, rzeprowadzonego na zlecenie Volvo Car Warszawa.

Badanie opinii przeprowadzone przez Volvo Car Warszawa pokazuje, że ponad 70 proc. rodziców pozwala dzieciom bawić się tabletem podczas jazdy autem. Niestety, tylko 38 proc. badanych przyznaje, że stosuje jakiekolwiek uchwyty lub mocowania zabezpieczające dziecko przed zranieniem tym przedmiotem podczas wypadku. Dzieje się tak głównie dlatego, że aż 62 proc. badanych nie zdaje sobie sprawy, że tablet podczas wypadku może być niebezpieczny dla dziecka. Należy pamiętać, że jeśli chcemy skorzystać z pomocy narzędzi elektronicznych, by uniknąć znudzenia dzieci w samochodzie, konieczne jest ich odpowiednie zabezpieczenie.

EFEKTY:

W efekcie od początku wakacji (do 18 sierpnia 2021) na temat kampanii „Tablet jak cegła” powstało ponad 820 publikacji. Artykuły zostały opublikowane m.in. we wiodących serwisach internetowych, jak również w wysokozasięgowych tytułach motoryzacyjnych czy kobiecych. Kampanią zainteresowała się również stacja POLSAT, która wyemitowała trzykrotnie materiał na ten temat w serwisach informacyjnych.

Dotarcie wyniosło ponad 1 mln 700 tys. , a AVE ponad 2,5 mln zł.

Koncepcję kreatywną kampanii opracowała agencja GREY Group Poland, natomiast za działania z zakresu public relations odpowiadała agencja Cohn&Wolfe.

Badanie społeczne „Badanie świadomości rodziców odnośnie bezpieczeństwa dzieci w trakcie jazdy samochodem” zostało przeprowadzone przez dom badawczy Wavemaker na zlecenie Volvo Car Poland.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj