Firma Spectrum Brands wśród swoich marek posiada m.in. takie jak Remington i Russell Hobbs, czyli produkty związane ze stylizacją włosów oraz sprzęty kuchenne i gospodarstwa domowego. Od października 2015 agencja Abanana prowadzi dla marek stałe działania z zakresu public relations. W tym czasie zostało zrealizowanych kilka skutecznych konkursów i akcji.
Meet Beauty, czyli konferencja dla blogerek z zastosowaniem narzędzia Hashlovers, konkurs dla Russell Hobbs i marki Proste Historie czy Wielkanoc z Russell Hobbs – to przykłady większych działań, które przyczyniły się do wzrostu świadomości marek. Planowane są kolejne.
Przede wszystkim media relations
Dzisiaj trudno sobie wyobrazić skuteczną kampanię PR bez nawiązanych relacji z dziennikarzami i blogerami. Ba! Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że właśnie na tych stosunkach opiera się w dużej mierze sukces działań. Również w przypadku kształtowania wizerunku marek Remington i Russell Hobbs utrzymywanie media relations odgrywa kluczową rolę. Od października 2015 łączna liczba publikacji w samych mediach społecznościowych na temat Remingtona i firmy Russell Hobbs przekroczyła 5000. O markach pisały m.in. takie media jak: JOY, Gala, Logo, Cosmopolitan, Olivia, Men’s Health, Press, M jak mieszkanie oraz blogerzy: wdobrymstylu.eu, janadamski.eu.
Remington i blogerki
W 2015 roku marka Remington była partnerem konferencji Meet Beauty, która skupiła ok. 200 blogerek i blogerów zajmujących się urodą. Wśród aktywności, jakie Remington podejmował podczas wydarzenia, był zorganizowany przez agencję Abanana konkurs na Instagramie. Wzięły w nim udział 34 osoby, czyli 1/6 uczestników eventu. Zdjęcia konkursowe w dniu konferencji zobaczyło 22 285 osób.
Co trzeba było zrobić? Wystarczyło wrzucić na Instagram zdjęcie oznaczone tagami #remington i #meetbeauty. Zdjęcia w czasie rzeczywistym pojawiły się na ekranie plazmowym ustawionym w foyer konferencji, tak, że każdy obecny mógł obserwować rozgrywkę. Było to możliwe dzięki aplikacji Hashlovers, która umożliwia generowanie stron www zawierających ładowane z Instagramu zdjęcia.
Celem konkursu było wykorzystanie potencjału, czyli obecności 200 blogerek i dotarcie dzięki nim do szerokiego grona fanów. Łączny koszt naszych działań nie przekroczył 2 tys. zł, a zasięg 22 tys. oznaczał koszt dotarcia poniżej 9 groszy.
Konkurs dla Russell Hobbs i marki Proste Historie
Konkurs dla marki Proste Historie został zrealizowany w dwóch odsłonach: 27.11-20.12.2015 oraz 15.01-9.02.2016.
Idea opierała się na smakach i upodobaniach każdego z nas: babcia kocha tradycje, tata lubi eksperymentować z przyprawami, mama stawia na innowacje, a maluchy wolą delikatne smaki, koniecznie z dodatkiem groszku ptysiowego. Chcieliśmy pokazać, że zupy krem Proste Historie mogą stanowić idealną bazę do przygotowania potrawy dla każdego. Wystarczą odpowiednie dodatki i przyprawy, aby wzorowo skomponować smaki. Zadaniem użytkowników było przygotowanie zupy na bazie produktu i przedstawienie jej w dwóch odsłonach.
Do promocji kampanii zaangażowaliśmy blogerów kulinarnych i zaprosiliśmy ich do napisania notki informującej o konkursie. Dodatkowo wprowadziliśmy rywalizację pomiędzy blogerami. Na blogu pojawił się baner kierujący do aplikacji konkursowej.
Efekt? W konkursie wzięło udział 27 blogerów i pojawiły się 83 publikacje. W trakcie obu konkursów przybyło 1964 fanów!
Wielkanoc z Russell Hobbs – konkurs
We współpracy z blogerami dział PR Abanany przygotował konkurs Wielkanoc z Russell Hobbs, który odbył się równocześnie na blogach Gotowanie i blogowanie oraz Marta gotuje. Organizatorami byli zainspirowani blogerzy, a marka Russell Hobbs pełniła w konkursie rolę sponsora nagród.
Co trzeba było zrobić? Wystarczyło przesłać zdjęcie wielkanocnego dania z widoczną na nim karteczką razem z odręcznym napisem nazwy konkursu. Dzięki temu zwiększono ekspozycję marki i jej świadomość wśród osób biorących udział w konkursie oraz ich znajomych.
Zadania Abanana PR:
– rozwinięcie koncepcji konkursu tak, aby jak najlepiej promowała produkty Russell Hobbs oraz samą markę
– koordynacja działań pomiędzy blogerami
– obsługa graficzna
– dbanie o ukazanie się jak największej liczby publikacji
– pomoc w rozstrzygnięciu konkursu i wysyłka nagród
Efekt? Liczba zgłoszeń do konkursu wyniosła 52, a łączny zasięg publikacji szacowany jest na 277 458.
Aleksandra Lągawa, PR specialist Agencji Interaktywnej Eura 7