Cel kampanii
Celem innowacyjnej akcji „Wszyscy jesteśmy piłkarzami” było pokazanie zaangażowania i wsparcia szczypiornistów podczas zmagań kolegów z reprezentacji piłki nożnej. „Pomysł kibicowania Polakom nie jest czymś nowym, lecz sposób dotarcia i zasięg, jaki PGNiG i reprezentantom piłki ręcznej udało się osiągnąć robi ogromne wrażenie. Trzema kanałami, czyli telewizją, prasą i internetem dotarliśmy do blisko 20 milionów kibiców, zagrzewając biało-czerwonych do walki” – komentuje Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu PGNiG ds. korporacyjnych.
Grupa docelowa
Akcja była skierowana do wszystkich osób oglądających mecze EURO 2016, które za pośrednictwem prasy, internetu oraz telewizji obserwowały zmagania drużyny podczas mistrzostw.
Kanały dotarcia
W kampanii wykorzystane zostały media ogólnopolskie w łącznym nakładzie niemal 4,5 miliona egzemplarzy. W czasie samych rozgrywek na fanpage’u „Kocham Ręczną” na portalu społecznościowym Facebook zamieszczany był specjalnie przygotowany materiał graficzny, który dotarł do 0,5 miliona fanów. Równolegle przed, po oraz w trakcie relacji z meczów polskiej reprezentacji, w telewizji zostały wyemitowane spoty pod hasłem: „Team Polska — Zawsze razem”, a te obejrzało 14 milionów Polaków.
Materiały telewizyjne ukazały się w głównych i tematycznych pasmach TVP, co oznaczało dotarcie do blisko 14 milionów odbiorców. Szczypiorniści mieli możliwość osobistego wypowiadania się i bezpośredniego wspierania dobrym słowem kolegów „po fachu”. Na obserwowanym przez blisko 300 tysięcy fanów facebookowym profilu „Kocham Ręczną” pojawiło się pięć grafik, które dotarły aż do 0,5 miliona odbiorców. Posty pojawiały się przed meczami z Irlandią, Ukrainą, Niemcami, Szwajcarią i Portugalią.
Efekty
Łączny nakład dzienny wydawnictw w okresie promocji to około 4,5 miliona egzemplarzy, trafiających do szerokiej grupy odbiorców. Łącznie poprzez trzy kanały komunikacji akcja dotarła do ponad 20 milionów odbiorców.