Celem było zachęcenie odbiorcy do wzięcia udziału w akcji Sprzątanie świata 2011 organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia.
Grupa docelowa
Nasz przekaz skierowaliśmy do młodych osób korzystających z Internetu, aktywnych społecznie.
Strategia
Pomysł opierał się na zamianie ról i pokazaniu nam ludziom jak istotna dla otaczającego nas środowiska naturalnego jest nasza brutalna ingerencja w jego spokój. Podbija to wykorzystanie insightu poczuj na własnej skórze jak to jest i pokazanie, co by było, gdyby zwierzęta zachowały się po ludzku na naszym terenie i wpadły do nas z towarzyską wizytą, tak jak my wpadamy do nich często w weekend, by odpocząć na łonie natury.
Animacja z jednej strony pozwoliła nam w ogóle zrealizować ten projekt (kompletnie pro publico bono), ponieważ nie wymagała żadnych zewnętrznych nakładów finansowych (kreacja, animacja, udźwiękowienie wszystko we własnym zakresie), a jednocześnie świetnie oddała klimat, który chcieliśmy uzyskać. Jest zabawnie złośliwa, ale po chwili do widza dociera refleksja, że przecież śmiejemy się sami z siebie.
Opis przebiegu kampanii
wrzesień 2011 – emisja w TVP Info, w internecie oraz na plakatach
Wykorzystanie narzędzi komunikacji
W komunikacji oparliśmy się na spocie wideo emitowanym w TVP Info, Internecie oraz na plakatach, w których występował jeden z bohaterów spotu dystrybuowanych własnymi środkami.
Działania PR
Wysyłka informacji prasowej do mediów.
Efektywność
Spot obejrzało około 20 000 ludzi przy zerowym budżecie na emisję. Spotkał się on z bardzo ciepłym przyjęciem w mediach i organizacji, które zajmują się ekologią.
Opis inicjatora
Fundacja Nasza Ziemia – założona w 1994 r. Specjalizuje się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Jest koordynatorem kampanii
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności