sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeBranża technologiczna stawia na PR-owców

Branża technologiczna stawia na PR-owców

Wśród ogłoszeń zamieszczonych w październiku przez firmy 18 proc. dotyczyło pracy w branży technologicznej. Tu największy popyt był na specjalistów.

Firmy i instytucje łącznie zamieściły 65 ofert, czyli niewiele więcej niż we wrześniu (60 ogłoszeń). Agencje szukały z kolei PR-owców 81 razy. Raport uzupełnia jedna publikacja od pośrednika.

W omawianym okresie zapotrzebowanie na specjalistów wzrosło o 6 proc. w stosunku do września (41 proc. wszystkich ofert). Była to najbardziej pożądana grupa pracowników na rynku pracy, która wyprzedziła nawet konsultantów i asystentów. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce w pierwszym kwartale 2016 roku.

Czytaj więcej: I kwartał należał do specjalistów. Najwięcej ofert pracy opublikowało Synertime

Branża technologiczna po stronie firm poszukiwała PR-owców na każdym ze stanowisk. Specjaliści mogli znaleźć osiem tego typu ofert, stażyści – dwie. Firmy z sektoru IT opublikowały też po jednym ogłoszeniu na stanowiska konsultanta i menedżera. W przypadku agencji większość ofert nie zawierała wzmianki o branży, dla której mieliby pracować PR-owcy.

Baza ogłoszeń

Nową pracę najłatwiej było znaleźć w Warszawie. W stolicy PR-owców poszukiwano 102 razy, co stanowi 69 proc. wszystkich ofert. Pozostałe ogłoszenia dotyczyły przede wszystkim Wrocławia i Łodzi. Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 67 proc. ogłoszeń z całego miesiąca. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj