Sierpień, z wyjątkiem rekordowego marca (208 ofert), był najlepszym momentem na znalezienie pracy w PR.
W porównaniu z lipcem liczba ogólna ofert wzrosła o 14 proc. Najwięcej ofert pracy dotyczyło konsultantów i asystentów (41 proc. wszystkich ogłoszeń, wzrost o 6 p.p. w porównaniu z lipcem). Swoje zapotrzebowanie na PR-owców mocniej wykazywały agencje, które opublikowały o 19 proc. więcej publikacji niż w siódmym miesiącu roku. To im rynek zawdzięcza duży wzrost ofert pracy, bowiem popyt na tego typu pracowników po stronie firm utrzymał się na tym samym poziomie w stosunku do początku wakacji.
Liczba ogłoszeń na specjalistów, podobnie jak w zeszłym miesiącu, wyniosła 36 proc. w skali wszystkich ofert. Praktykantów i stażystów szukano z kolei 30 razy (20 fert od agencji, 10 – od firm), managerów i dyrektorów – 10 razy (7 razy ze strony agencji, 3 – od instytucji).
W 82 proc. ofert pracodawcy wymagali od kandydatów znajomości języka angielskiego. Poza nim w nielicznych ogłoszeniach pracodawcy wspomnieli o rosyjskim, hiszpańskim i niemieckim. Agencje w większości przypadków nie podawały branż, które mieliby obsługiwać przyszli pracownicy. 12 ofert, w których wymieniono konkretne dziedziny, dotyczyły pracy dla firm szkoleniowych, finansowych i marketingowych.
W przypadku firm najwięcej, bo 34 proc. pochodziło z branży finansowej i ubezpieczeniowej, a 11 proc. z branży IT.
W stolicy PR-owców poszukiwano 126 razy, co stanowi 72 proc. wszystkich ofert. Pozostałe ogłoszenia dotyczyły przede wszystkim Wrocławia (11 ogłoszeń, 6 proc. ogółu) i Krakowa (9 ofert, 5 proc. ogółu). Pracodawcy decydowali się na publikację ofert najczęściej na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 66 proc. ogłoszeń z sierpnia. (mw)
Kliknij, aby przybliżyć