piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjePod koniec wakacji orzeźwienie na rynku. Agencje zatrudniają więcej PR-owców

Pod koniec wakacji orzeźwienie na rynku. Agencje zatrudniają więcej PR-owców

Sierpień, z wyjątkiem rekordowego marca (208 ofert), był najlepszym momentem na znalezienie pracy w PR.

W porównaniu z lipcem liczba ogólna ofert wzrosła o 14 proc. Najwięcej ofert pracy dotyczyło konsultantów i asystentów (41 proc. wszystkich ogłoszeń, wzrost o 6 p.p. w porównaniu z lipcem). Swoje zapotrzebowanie na PR-owców mocniej wykazywały agencje, które opublikowały o 19 proc. więcej publikacji niż w siódmym miesiącu roku. To im rynek zawdzięcza duży wzrost ofert pracy, bowiem popyt na tego typu pracowników po stronie firm utrzymał się na tym samym poziomie w stosunku do początku wakacji.

Liczba ogłoszeń na specjalistów, podobnie jak w zeszłym miesiącu, wyniosła 36 proc. w skali wszystkich ofert. Praktykantów i stażystów szukano z kolei 30 razy (20 fert od agencji, 10 – od firm),  managerów i dyrektorów – 10 razy (7 razy ze strony agencji, 3 – od instytucji).

W 82 proc. ofert pracodawcy wymagali od kandydatów znajomości języka angielskiego. Poza nim w nielicznych ogłoszeniach pracodawcy wspomnieli o rosyjskim, hiszpańskim i niemieckim. Agencje w większości przypadków nie podawały branż, które mieliby obsługiwać przyszli pracownicy. 12 ofert, w których wymieniono konkretne dziedziny, dotyczyły pracy dla firm szkoleniowych, finansowych i marketingowych.

W przypadku firm najwięcej, bo 34 proc. pochodziło z branży finansowej i ubezpieczeniowej, a 11  proc. z branży IT.

W stolicy PR-owców poszukiwano 126 razy, co stanowi 72 proc. wszystkich ofert. Pozostałe ogłoszenia dotyczyły przede wszystkim Wrocławia (11 ogłoszeń, 6 proc. ogółu) i Krakowa (9 ofert, 5 proc. ogółu). Pracodawcy decydowali się na publikację ofert najczęściej na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 66 proc. ogłoszeń z sierpnia. (mw)

Kliknij, aby przybliżyć

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj