Z wyjątkiem ofert dla managerów i dyrektorów, w lipcu popyt na PR-owców rozłożył się równomiernie. Widać to zwłaszcza po ofertach skierowanych do specjalistów (39 proc.) i konsultantów (35 proc.). Prawie jedna piąta ogłoszeń dotyczyła natomiast praktykantów.
Managerzy i dyrektorzy od dawna nie mają dużego wyboru ofert pracy. Tylko w styczniu 2016 liczba ogłoszeń skierowanych do nich przekroczyła 10. W I kwartale ta grupa stanowiła jedynie 3 proc., w II kwartale – 2 proc. W lipcu z kolei pojawiło się tylko 6 ofert tego typu (co stanowiło 4 proc. wszystkich publikacji). Po ubiegłym miesiącu widzimy także, że utrzymuje się aktywność firm. Liczba publikowanych przez nie ofert wyniosła 73. Podobnie sytuacja wyglądała w czerwcu (72 ogłoszenia). Dużo większy problem ze znalezieniem pracy w PR-ze po stronie instytucji kandydaci mieli w kwietniu (47 ogłoszeń).
Po feralnym maju (z liczbą zaledwie 141 ogłoszeń) i dobrze rokującym czerwcu (159 ofert), liczba ogłoszeń w lipcu przekroczyła 160. Tę tednecję obserwowaliśmy w pozostałych miesiącach 2016 roku. W analizowanym okresie agencje szukały pracowników 84 razy, firmy – 73. Raport uzupełniają 4 ogłoszenia od pośrednika.
Pozostałe oferty dotyczyły przede wszystkim pracy w województwie małopolskim (9 ofert, 6 proc. ogółu), dolnośląskim (12 ogłoszeń, 7 proc. ogółu).
Najważniejszym źródłem ofert w lipcu było PRoto.pl, z którego pochodziło 70 proc. wszystkich ogłoszeń. (mw)
Kliknij, aby powiększyć