wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaRaporty2020 rok: zła sytuacja na rynku pracy w PR

2020 rok: zła sytuacja na rynku pracy w PR

Rok 2020 był bardzo niesprzyjającym czasem dla osób szukających pracy w branży PR – wynika z danych PRoto.pl. Za sprawą pandemii widoczny był duży spadek ofert pracy – pojawiło się ich zaledwie 587. To niemal dwa razy mniej niż w roku 2019. To też najgorszy wynik w historii raportu.

Zobacz też: 40 proc. PR-owców boi się utraty pracy w związku z koronakryzysem

Najgorszym okresem był drugi kwartał 2020 roku – w kwietniu i maju mieliśmy do czynienia z załamaniem na rynku pracy, w tych miesiącach pojawiło się zaledwie odpowiednio 13 i 17 ogłoszeń o pracy. Spadek widoczny był już w marcu, kiedy to w Polsce wykryto pierwszy przypadek COVID-19 i wprowadzono szereg obostrzeń. Później, od czerwca, sytuacja zaczęła się poprawiać, jednak nie wróciła do poziomu sprzed roku.

Szukasz pracownika? Dodaj ogłoszenie na PRoto.pl!

W 2020 roku agencje zamieściły 347 ogłoszeń (59 proc.), z kolei 240 ofert pracy (41 proc.) pochodziło od firm bądź instytucji.

Agencje PR najczęściej rekrutowały na stanowiska konsultantów i asystentów – do nich skierowano 148 ofert pracy. Drugim pod względem popularności typem stanowiska był specjalista – tych ofert było w ubiegłym roku 113. 46 ogłoszeń dotyczyło zatrudnienia praktykantów i stażystów. Agencje najrzadziej w minionym roku szukały menedżerów i dyrektorów – ich poszukiwano 40 razy.

W firmach i instytucjach największe zapotrzebowanie było na specjalistów – do nich skierowane było 184 oferty pracy. 32 ogłoszenia dotyczyły zatrudnienia na stanowiska menedżerskie i dyrektorów. Konsultantów i asystentów poszukiwano 15 razy, a praktykantów i stażystów – zaledwie 9 razy.

 

W ogólnym ujęciu pracodawcy najczęściej kierowali oferty do specjalistów – w sumie było ich 297. Najrzadziej natomiast rekrutowano stażystów i praktykantów – tylko 55 razy.

 

Nadal większość ofert pracy – ponad 80 proc. – pochodziło z województwa mazowieckiego, głównie z Warszawy.

Pracodawcy w większości przypadków oczekiwali od kandydatów co najmniej komunikatywnej znajomości języka angielskiego.

 

Agencje zwykle nie informowały, dla klientów z jakich branż mają pracować nowo zatrudnione osoby. Wśród ofert od firm i instytucji najwięcej dotyczyło pracy w branżach medycznej i farmaceutycznej, finansowej i ubezpieczeniowej, NGO czy kultury, sztuki i rozrywki. Sporo rekrutacji prowadzone było przez urzędy, samorządy i instytucje publiczne.

Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!

Małgorzata Baran

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj