wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców – czerwiec 2011

Analiza ofert pracy dla PR-owców – czerwiec 2011

Temperatury rosną, ale ofert pracy nie przybywa

Raport PRoto.pl za czerwiec 2011 roku zawiera analizę 127 ofert pracy przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. Oznacza to, że w opisywanym miesiącu pojawiło się o 30 ofert mniej niż w maju oraz o jedną ofertę mniej niż w kwietniu. Zgodnie z tendencją utrzymującą się od początku roku, agencje najczęściej poszukiwały praktykantów i stażystów. Natomiast ogłoszenia, pochodzące od firm, dotyczyły najczęściej specjalistów. W odróżnieniu od maja 2011 roku, w czerwcu to właśnie na nich czekało najwięcej miejsc pracy. W analizowanym okresie pojawiło się jedynie 37 ogłoszeń dla praktykantów i stażystów – w tym roku nie odnotowaliśmy jeszcze tak niewielu ofert dotyczących staży i praktyk.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały głównie agencje (62 oferty) w tym: Ciszewski Public Relations, Citybell Consulting, ComPress, Edelman Polska, Euro RSCG Sensors, Fleishman-Hillard, Highlite PR, On Board Public Relations, Partner of Promotion, Pegasus Public Relations, TBWAPR, Weber Shandwick.

Firmy i instytucje zamieściły łącznie 53 oferty. Wśród ogłoszeniodawców znalazły się m.in.: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Carrefour, Comarch, Grupa Ergo Hestia, Grupa LOTOS, Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA, Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, Kredyt Bank, Muzeum Powstania Warszawskiego, Une société de services communaux, VB Leasing Polska.

Pośrednicy zamieścili 12 ofert.

Wykres 1


Od początku roku najpopularniejszym źródłem ogłoszeń jest PRoto.pl. Z naszego serwisu pochodziła ponad połowa ogłoszeń opublikowanych w czerwcu 2011 roku. Do najpopularniejszych źródeł ogłoszeń należały również portale pracuj.pl (32 ogłoszenia) i infopraca.pl, na którym zamieszczono 18 ofert.

Wykres 2

Tabela 1

W czerwcu, tak samo jak w maju, najwięcej ofert przypadło na województwo mazowieckie. Pod względem liczby ogłoszeń na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie, z którego pochodziło co dziesiąte ogłoszenie. Pozostałe oferty najczęściej dotyczyły województw: wielkopolskiego (10 ogłoszeń) i  małopolskiego (9 ogłoszeń). Na wykresie nie uwzględniono ogłoszenia dotyczącego całej Polski i jednego dotyczącego jednocześnie województwa mazowieckiego i łódzkiego.

Wykres 3

W czerwcu agencje poszukiwały przed wszystkim praktykantów/stażystów i konsultantów/asystentów. Od maja utrzymuje się natomiast mały popyt na managerów, dyrektorów i specjalistów. Firmy najczęściej poszukiwały tych ostatnich. W odróżnieniu od maja w czerwcu najczęściej oferowano stanowiska pracy dla specjalistów (w sumie 41 ofert). Praktykantów i stażystów dotyczyło w analizowanym okresie 37 ogłoszeń.

Wykres 4

W opisywanym miesiącu pracodawcy wymagali najczęściej znajomości języka angielskiego (w 79 ofertach). Poza tym w 5 ogłoszeniach wspomniano o znajomości języka niemieckiego, poszukiwano także osób ze znajomością języka francuskiego. W 32 ofertach nie zamieszczono informacji dotyczących wymaganej znajomości języków obcych.

Wykres 5

Ponad połowa ogłoszeń opublikowanych w czerwcu dotyczyła branży medialnej i marketingowej, zwłaszcza za sprawą ofert pochodzących z agencji PR. Co trzecie ogłoszenie dotyczyło innej branży – przede wszystkim branży finansowej/ubezpieczeniowej (12 ofert), handlowej i IT (po 7 ofert). Do kategorii „inna” zaliczono ogłoszenia pochodzące m.in. z 2 organizacji pozarządowych. W 13 przypadkach nie podano informacji o branży, w której działa pracodawca.

Wykres 6

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

 

  • account executive
  • account manager/ consultant
  • account/PR manager
  • account/senior account manager
  • asystent
  • asystent działu public affairs
  • asystent PR
  • charge(e) de communication/specjalista ds. PR
  • consultant/account manager
  • corporate communications manager
  • dyrektor departamentu promocji województwa
  • inspektor/podinspektor ds. komunikacji i promocji
  • junior account coordinator
  • junior account executive
  • junior account manager
  • junior account manager/account manager
  • kierownik działu PR
  • konsultant PR
  • koordynator ds. marketingu i PR
  • menedżer ds. PR
  • menedżer eventów/event manager
  • młodszy konsultant/-ka
  • młodszy specjalista ds. PR
  • PR & marketing manager
  • PR account manager/executive
  • PR account manager/PR account executive
  • PR specialist
  • praktykant/stażysta
  • referent ds. relacji pracowniczych
  • rzecznik prasowy
  • sekretarz redakcji
  • senior account manager
  • senior account manager/senior consultant
  • senior PR specialist
  • specialista ds. PR i mediów społecznościowych
  • specjalista ds eventów
  • specjalista ds. e-marketingu
  • specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR
  • specjalista ds. marketingu i PR
  • specjalista ds. marketingu i targów
  • specjalista ds. PR i marketingu
  • specjalista ds. PR/IR
  • specjalista ds. promocji i marketingu
  • specjalista ds. public relations
  • specjalista w biurze informacji
  • starszy referent w Biurze Informacji i Promocji
  • stażysta ds. e-PR/social media
  • zastępca dyrektora ds. marketingu i PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.aaaby.pl
– www.praca.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.infopraca.pl
– www.jobsales.pl
– www.jobexpress.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl
– www.goldenline.pl
– poznan.pajeczyna.pl
– www.csrinfo.org

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj