poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - II kwartał 2012 roku

Analiza ofert pracy dla PR-owców – II kwartał 2012 roku

Wakacje coraz bliżej a praktyk coraz mniej

Dla studentów wakacje trwają w najlepsze. Jednak żacy, którzy zamiast oddawać się rozrywce chcą stawiać pierwsze kroki w PR mogą mieć problemy ze znalezieniem stażu.W drugim kwartale 2012 roku najczęściej poszukiwanymi pracownikami byli specjaliści, na których czekało 137 ofert. Praktykanci mogli wybierać wśród 132 ogłoszeń. Łącznie w kwietniu, maju i czerwcu poszukiwano 429 PR-owców. Najwięcej ofert dla stażystów i praktykantów publikują agencje PR – wraz ze spadkiem ich aktywności na rynku pracy, spadła także liczba ogłoszeń dla tej grupy PR-owców. Tak samo popyt na specjalistów zależny był od ogłoszeń publikowanych przez firmy i instytucje.

Kliknij, aby powiększyć

W kwietniu na praktykantów i stażystów czekało 50 ogłoszeń (33 proc. wszystkich ogłoszeń z tego miesiąca), w maju 44 (również 33 proc.), a w czerwcu jedynie 38, co stanowiło 27 proc. ogółu ofert opublikowanych w tym miesiącu. Na stałym poziomie utrzymuje się popyt na konsultantów i asystentów, których w kwietniu poszukiwano 39 razy, w maju 38, a w czerwcu 40 razy. W drugim kwartale 2012 roku największe szanse na znalezienie pracy mieli specjaliści. W kwietniu, maju i czerwcu skierowanych do nich było 137 ofert, z czego większość (69 proc.) opublikowały firmy i instytucje. W porównaniu z I kwartałem tego roku, gdy rosła aktywność agencji na rynku pracy, w II kwartale mieliśmy do czynienia z odwrotną tendencją, w kwietniu ogłoszenia agencji stanowiły 57 proc. ogółu ofert, w maju – 50, a w czerwcu ten udział nieznacznie wzrósł do 52 proc.

Tak samo jak w I kwartale 2012 roku, oferty ze wschodniej Polski stanowiły jedynie nikły procent ogółu ogłoszeń. Z województw położonych przy wschodniej granicy kraju pochodziły zaledwie 4 oferty. O rozmieszczeniu ofert na mapie Polski decyduje położenie miast stanowiących największe ośrodki branży PR. Za sprawą Warszawy najwięcej ofert pochodziło z Mazowsza (łącznie 286 ofert, z czego na stolicę przypada 278), drugie miejsce zajęło województwo dolnośląskie (40 ofert, z Wrocławia 37) a trzecie – małopolskie (31 ofert, tylko jedna nie dotyczyła pracy w Krakowie). Na infografice uwzględniono 423 oferty. 6 ofert dotyczyło pracy za granicą lub w wielu województwach.

W II kwartale 2012 roku pracodawcy najczęściej poszukiwali pracowników posługujących się językiem angielskim. Wzmianki o nim pojawiły się w 319 ogłoszeniach (74 proc. ogółu ofert). Pracodawcy bardzo rzadko stawiali wymagania dotyczące innych języków obcych. Drugim językiem, najczęściej wzmiankowanym w ogłoszeniach, był niemiecki. Pojawił się w 8 ogłoszeniach. Mimo powszechnie wymaganej znajomości języków obcych, w jednym z czerwcowych ogłoszeń pracodawca w ogóle nie wymagał takiej umiejętności.

W przypadku ogłoszeń z agencji, w II kwartale tego roku powtórzyła się sytuacja z I kwartału, gdy najwięcej ofert dotyczyło pracy dla branży marketingowej, finansowej i ubezpieczeniowej oraz interaktywnej.

W drugim kwartale 2012 roku najwięcej ofert pracy dla PR-owców zamieściły firmy związane z branżą doradczą i szkoleniową, organizacje pozarządowe i firmy z branży finansowej i ubezpieczeniowej. Te same branże najczęściej poszukiwały PR-owców również w I kwartale 2012 roku.

Z 429 ofert opublikowanych w drugim kwartale 2012 roku większość (270 ogłoszeń) pojawiła się na PRoto.pl. Do popularnych źródeł ogłoszeń należą także serwisy Pracuj.pl i Infopraca.pl.

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj