środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - III kwartał 2013 roku

Analiza ofert pracy dla PR-owców – III kwartał 2013 roku

Agencje zdominowały rynek we wrześniu

Wrzesień na rynku pracy dla PR-owców należał do agencji. Opublikowały one prawie ¾ wszystkich ofert zamieszczonych w tym miesiącu, co stanowi największy odsetek w historii raportów, przygotowywanych przez PRoto.pl od października 2004 roku.

W porównaniu do sierpnia 2013 roku aż o 35 proc. wzrósł popyt na praktykantów i stażystów (wzrost liczby ogłoszeń z 28 do 43). Wzrost aktywności agencji nie zwiększył jednak ogólnego popytu na PR-owców, który we wrześniu utrzymywał się na poziomie 114 ofert (o 4 oferty mniej niż w sierpniu). Aktywność agencji nie przełożyła się także na wzrost liczby ofert w skali kwartału. Od lipca do września pojawiło się 343 ogłoszenia (o 4 oferty mniej niż w II kwartale, o 63 mniej w porównaniu do III kwartału zeszłego roku i aż o 174 mniej w porównaniu do III kwartału 2011 roku).

Kliknij, aby powiększyć

We wrześniu agencje opublikowały w sumie 83 oferty – 73 proc. wszystkich ogłoszeń z tego okresu. Nie zdarzyło się, aby tak bardzo zdominowały rynek pracy (dotychczas największy ich udział w ogóle ofert wyniósł 72 proc. w czerwcu tego roku a najmniejszy 26 proc. – w czerwcu 2009 roku). W skali całego kwartału odsetek ogłoszeń agencyjnych wyniósł 68 proc. Praktykanci i stażyści byli najczęściej poszukiwanymi pracownikami zarówno we wrześniu (41 proc. ofert), jak i w całym III kwartale (38 proc. ogółu ofert). Na jakie kwoty mogą liczyć praktykanci i stażyści w branży PR?

W porównaniu do sierpnia zauważalny jest brak ofert z województwa śląskiego (w lipcu i sierpniu opublikowano po 4 ogłoszenia dotyczące pracy w tym rejonie). Najwięcej ofert pochodziło z Warszawy (68 proc. ofert z września i 69 proc. z całego III kwartału). Na infografice odnoszącej się do III kwartału nie uwzględniono 5 ofert: 3 dotyczyły pracy w kilku województwach, w 2 przypadkach jako miejsce pracy podano cały kraj.

Prawie w ¾ wrześniowych ofert (74 proc.) pojawiła się wzmianka o znajomości angielskiego. W przypadku jednego ogłoszenia pracodawca wspomniał o 3 językach obcych. W skali kwartału pracodawcy wspominali o znajomości więcej niż jednego języka obcego w 10 ofertach.

We wrześniu najwięcej ofert pochodzących od agencji dotyczyło pracy dla branży farmaceutycznej i medycznej. W skali całego kwartału branża ta znalazła się na trzecim miejscu (więcej ogłoszeń dotyczyło pracy dla branży interaktywnej i marketingowej).

W przypadku firm w III kwartale PR-owców najczęściej poszukiwały przedsiębiorstwa z branży doradczej i szkoleniowej, administracyjnej i IT. 10 proc. ofert pochodziło od organizacji pozarządowych. W skali miesiąca najwięcej ogłoszeń opublikowały firmy z branży IT oraz finansowo-ubezpieczeniowej. 12 proc. ofert zamieściły instytucje publiczne.

Najistotniejszym źródłem zarówno we wrześniu jak i w III kwartale tego roku było PRoto.pl. Inne główne źródła ogłoszeń to serwisy Pracuj.pl i Infopraca.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj