piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - kwiecień 2013 roku

Analiza ofert pracy dla PR-owców – kwiecień 2013 roku

Agencje nabierają tempa

W porównaniu do marca na rynku zwiększyła się aktywność agencji, która przełożyła się na wzrost liczby ogłoszeń dla praktykantów, stażystów i specjalistów. W odróżnieniu od nich, konsultanci mieli do wyboru aż o 27 proc. mniej ofert niż w marcu.

Kliknij, aby powiększyć

Konsultanci, którzy w marcu na równi z praktykantami byli najczęściej poszukiwanymi pracownikami, w kwietniu mieli do wyboru jedynie 27 ofert, czyli o 10 mniej niż w marcu. Tak niewiele ofert po raz ostatni czekało na nich w grudniu 2011 roku. Zdecydowanie więcej powodów do zadowolenia mieli praktykanci. W kwietniu skierowano do nich 46 ofert, o 9 więcej niż miesiąc wcześniej. O 9 wzrosła także liczba ofert dla specjalistów (łącznie 42 ogłoszenia). Od początku roku popyt na managerów utrzymuje się na stałym, niskim poziomie. Co miesiąc skierowanych do nich jest 7-8 proc. ofert. Od dwóch miesięcy agencje zatrudniają coraz więcej pracowników, w lutym opublikowały 69 ofert, w marcu 78 a w kwietniu 80.  Poza agencjami chętniej zatrudniały także firmy – w porównaniu do marca baza ogłoszeń od firm wzrosła o 16 proc. (z 32 do 38 ogłoszeń). 

W kwietniu na województwo mazowieckie przypadło, tak samo jak w marcu, 70 proc. opublikowanych ofert. Największymi rynkami pracy dla PR-owców w Polsce pozostały: Warszawa (85 ofert), Wrocław (16 ofert) i Kraków (8 ofert). Na infografice nie uwzględniono 2 ofert, które dotyczyły pracy na terenie całego kraju. W kwietniu aż w 9 województwach nie pojawiło się żadne ogłoszenie.

W porównaniu do marca pracodawcy mieli mniej różnorodne wymagania co do znajomości języków obcych. Najpopularniejszy pozostał angielski (ten język wskazano w 76 proc. ofert). Poza nim w kwietniowych ogłoszeniach nie wymieniono żadnego innego języka obcego.

Wśród ofert agencji najwięcej dotyczyło pracy w branży interaktywnej, finansowo-ubezpieczeniowej oraz marketingowej.


W przypadku firm najwięcej ogłoszeń pochodziło z branży doradczo-szkoleniowej,  administracyjnej i IT.

PRoto.pl w kwietniu było głównym źródłem ofert pracy dla PR-owców. Na naszej stronie pojawiły się 102 ogłoszenia, co stanowiło 83 proc. ogółu ofert. W ubiegłym miesiącu istotniejszym źródłem informacji był także serwis Pracuj.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj