niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - lipiec 2012

Analiza ofert pracy dla PR-owców – lipiec 2012

Wakacje w pełni: ofert coraz mniej

Wakacje, tradycyjnie, nie są dobrym momentem na zmianę pracy. Jednak w tym roku poszukujący mają wyjątkowo ciężko. Spośród lipcowych opracowań, w całej historii raportu, mniej ogłoszeń odnotowaliśmy tylko w 2005 i 2006 roku. W sumie w lipcu 2012 opublikowano ich 132. Najwięcej ofert czekało na konsultantów i asystentów (44). Nawet agencje nie kwapią się do masowego przyjmowania studentów na praktyki. Ci mieli do wyboru 40 ogłoszeń.

Kliknij, aby powiększyć

Od maja w rynku pracy dla PR-owców stopniowo rośnie udział ofert pochodzących z agencji. W maju stanowiły one 50 proc. ogółu ofert, w czerwcu 52 proc. a w lipcu już 61. Jednocześnie maleje rola pośredników – w maju zamieścili oni 15 ofert, co stanowiło 11 proc. wszystkich ogłoszeń z tego miesiąca, w czerwcu 7 (5 proc.) a w lipcu 9 (4 proc.). Znacząco spadł popyt na specjalistów. W czerwcu pojawiło się ich 47, miesiąc później – już tylko 32. Stopniowo od maja rośnie natomiast popyt na konsultantów i asystentów – w maju czekało na nich 38 ofert, w czerwcu 40, a w lipcu już 44.

W lipcu najwięcej ogłoszeń, dzięki licznym agencjom i firmom z Warszawy, pochodziło z województwa mazowieckiego (86 ofert, z Warszawy 81). Poza Mazowszem najwięcej ofert dotyczyło pracy w województwie dolnośląskim (16, z Wrocławia 15) i wielkopolskiego (11 ogłoszeń, z Poznania 8). Na infografice nie uwzględniono 3 ofert dotyczących więcej niż jednego województwa.

W PR-ze nie można zrobić kariery bez znajomości języka angielskiego. Ten wymóg pojawił się w 96 ogłoszeniach . W przypadku 7 ogłoszeń pojawiły się wzmianki o znajomości więcej niż jednego języka obcego. Poza angielskim wymieniano francuski i niemiecki.

Wśród ogłoszeń pochodzących od agencji najwięcej dotyczyło pracy dla branży FMCG i marketingowej. Po jednej ofercie dotyczyło współpracy z branżami: farmaceutyczną, finansową, interaktywną, IT, przemysłową, transportową i turystyczną.

W przypadku firm najwięcej ofert dla PR-owców pochodziło od firm z branży szkoleniowej, doradczej i mediowej.

W lipcu głównym źródłem ogłoszeń dla PR-owców było PRoto.pl. Z naszego portalu pochodziło 77 proc. wszystkich ofert. Do popularnych źródeł należą także serwisy Pracuj.pl i Infopraca.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj