Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, jakie ukazały się w okresie od 1 do 30 listopada 2004 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy.
Opis
• W listopadzie 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 56 ogłoszeń o pracę dla PR-owców, wszystkie związane były ze stałym zatrudnieniem.
• 38 ogłoszeń pojawiło się na stronach internetowych, a 18 można było znaleźć w prasie.
• 5 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 27 z działów PR firm, a 24 zamieścili pośrednicy.
• Duża część ogłoszeniodawców (22) nie podawała miejsca przyszłego zatrudnienia. Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (22).
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 4 dla asystenta, 18 dla dyrektora/managera PR oraz 34 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu nie opublikowano ogłoszenia dla konsultanta PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Wśród najciekawszych nowych stanowisk można wymienić: Country Public Relations, dyrektor ds. Eventów, PR koordynator, Professional Relations Manager, specjalista PR ds. organizacji eventów i konferencji.
Szczegółowe informacje – wykresy
Wykres 1. Źródło ogłoszeń
Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca
Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent)
Wykres 4. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców we wrześniu, październiku i listopadzie.
Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.mediarun.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– www.praca.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– praca.money.pl/ofertypracy.cm
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.praca.gov.pl
– www.bankkadr.com.pl
– www.ipk.com.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.lfs.com.pl
– www.hill.com.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców – z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
– Account manager
– asystent działu marektingu i PR
– Brand Manager
– Country Public Relation
– dyrektor ds. Eventów
– dyrektor ds. PR/Rzecznik prasowy
– Junior account manager/ Assistant
– kierownik ds. PR korporacyjnego
– kierownik działu marketingu i PR
– kierownik działu promocji i komunikacji
– marketing manager
– PR koordynator
– PR manager
– pracownik do Działu Informacji i Promocji
– pracownik Działu Marketingu i PR
– pracownik PR
– Professional Relations Manager
– Promotion Manager
– rzecznik prasowy
– specjalista ds. marketingu
– specjalista ds. marketingu i PR
– specjalista ds. PR
– specjalista ds. Eventów
– specjalista PR ds. organizacji eventów i konferencji