czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - listopad 2006

Analiza ofert pracy dla PR-owców – listopad 2006

Ciągle wyż
Listopadowy raport PRoto zawiera analizę 85 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W ostatnim miesiącu ukazało się o 2 ogłoszenia mniej niż w październiku, ale aż o 29 więcej niż w listopadzie ubiegłego roku. W analizowanym miesiącu specjalistów poszukiwały głównie agencje.

Były to między innymi: Ad rem, Advanced PR, Cafe PR, Communication Unlimited PR, Effective Public Relations, EURO RSCG SENS0RS, FOKUS PUBLIC RELATIONS, GENESIS PR, Glaubicz-Garwolińska Consultants, Image Line Communications, IMR-advertising by PR, ITBC Communication, Marketing & Communications Consultants, Network PR, PR Kwadrat, SCH Public Relations, Sigma International i Xandu. Kandydatów na stanowiska managerskie poszukiwały agencje: IMR-advertising by PR, Multi Communications, Network PR, TBWACOMMUNICATION GROUP i TOMORROW.

Wykres 1


Listopadowe ogłoszenia najczęściej były przesyłane na adres Redakcji (41 z 85 ofert). 25 ogłoszeń znaleziono w prasie, 19 – w internecie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów/stażystów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 56 ofert, Po dwa ogłoszenia pochodziły z województw: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, małopolskiego, pomorskiego i wielkopolskiego. 14 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W listopadzie najczęściej poszukiwano specjalistów – 60 ogłoszeń. 16 ogłoszeń znaleźli dla siebie kandydaci na stanowiska kierownicze i managerskie. 7 ofert spośród listopadowych ogłoszeń skierowanych było do potencjalnych stażystów, a tylko dwie dla asystentów.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (52 spośród 85 ogłoszeń). W czterech przypadkach oczekiwano od kandydatów znajomości języka angielskiego, a w ogłoszeniach zaznaczono, że znajomość takich języków jak hiszpański, francuski, niemiecki, rosyjski lub japoński będzie dodatkowych atutem. W trzech przypadkach oczekiwano znajomości języka niemieckiego i angielskiego lub rosyjskiego. W pojedynczych ogłoszeniach wskazano na znajomość francuskiego, hiszpańskiego i niemieckiego lub angielskiego jako wymaganie wobec kandydatów (Wyk. 5).

Wykres 5


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 45 ogłoszeń – wszystkie te ogłoszenia pochodziły z agencji PR-owskich. Po 4 oferty pochodziły z branż IT, finansowej i budowlanej, 3 – z wydawniczej, ubezpieczeniowej i kosmetycznej, 3 – z odzieżowej, a po 1 – z paliwowej i gastronomicznej (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Director
• Account Executive
• Account Manager
• Asystentka w Biurze Informacji i Promocji
• Communications Manager
• Group PR Manager
• Junior Account Manager
• Key Account Manager
• Kierownik Działu Marketingu, Reklamy i PR-u
• Kierownik działu promocji i reklamy
• Kierownik PR
• Konsultant PR
• Koordynator PR&Marketing
• Kreatywny Specjalista PR
• Lider zespołu PR
• Marketing Communications Manager
• PR & Marketing Manager
• PR Consultant
• PR Executive
• PR Manager
• Praktykant
• Samodzielny Specjalista ds. Marketingu, Reklamy i PR
• Senior Account Executive
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. Marketingu i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR konsumenckiego
• Specjalista ds. promocji i PR
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Stażysta
• Trener – szkoleniowiec PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj