sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - listopad 2013

Analiza ofert pracy dla PR-owców – listopad 2013

Pracodawcy myślą już o świętach

Najmniej ofert w 2012 pojawiło się w listopadzie i grudniu. Jak dotychczas, scenariusz ten sprawdza się również w tym roku. W porównaniu do października, liczba ofert zmalała o 13 proc. i w listopadzie osiągnęła najniższy poziom od początku roku.

W październiku na rynku pojawiło się 118 ofert, w listopadzie – 103. Dla porównania w październiku zeszłego roku opublikowano 142 oferty, w listopadzie – 98, a w grudniu – jedynie o 2 więcej.

Kliknij, aby powiększyć

Od października nie zmienił się popyt agencji na praktykantów i stażystów, tym razem znowu mieli do wyboru 32 oferty. W listopadzie pojawiło się natomiast aż o 23 proc. mniej ofert dla konsultantów i asystentów niż w październiku (spadek liczby ofert z 37 do 27). Spadła również ogólna liczba ofert agencji. W zeszłym miesiącu opublikowały one o 11 ofert mniej niż w październiku. Wyjątkowo mały był także popyt na managerów i dyrektorów. Po raz pierwszy w tym roku zdarzyło się, aby była skierowana do nich tylko jedna oferta.

Największym rynkiem pracy dla PR-owców jest Warszawa. Zarówno w październiku, jak i w listopadzie z tego miasta pochodziło 76 proc. ofert. Na infografice nie uwzględniono dwóch ofert: dotyczącej pracy zdalnej i całego kraju.

W porównaniu do października w listopadzie pracodawcy mieli bardziej jednorodne oczekiwania co do znajomości języków obcych. Wśród wszystkich ofert ze sprecyzowanymi wymaganiami co do języka obcego, wzmianka o angielskim nie pojawiła się tylko raz.


PRoto.pl sprawdziło także, jak często pracodawcy oczekują znajomości i doświadczenia w obsłudze społecznościówek. Wymóg taki znalazł się w 168 ofertach od początku roku, co stanowi prawie 13 proc. ogółu ogłoszeń opublikowanych na PRoto.pl. Co ciekawe, częściej swobody poruszania się w social mediach oczekują od potencjalnych pracowników agencje (14 proc.), rzadziej – firmy (10 prc.). Może to świadczyć o tym, że specjalizowanie się w prowadzeniu profili na FB, kont na Twitterze czy Instagramie to wciąż domena agencji, zarówno PR-owych, jak i interaktywnych; firmy wciąż jeszcze polegają w tym zakresie na podwykonawcach.

Agencje w swoich ofertach przeważnie nie wspominały o branżach, dla których mieliby pracować PR-owcy. W 4 ofertach wspomniano o branży lifestyle, poza tym 3 razy PR-owców poszukiwały agencje marketingowe. Po 2 oferty dotyczyły branży finansowo-ubezpieczeniowej, FMCG i farmaceutycznej/medycznej.

W przypadku firm najwięcej ofert dotyczyło branży doradczo-szkoleniowej i finansowo-ubezpieczeniowej.


W listopadzie najważniejszym źródłem ofert było PRoto.pl, z którego pochodziło 83 proc. ogłoszeń. Istotnym źródeł był także serwis Pracuj.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj