wtorek, 14 stycznia, 2025
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - marzec 2005

Analiza ofert pracy dla PR-owców – marzec 2005

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR, które ukazały się w okresie od 1 do 31 marca 2005 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy. W raporcie analizowana jest wymagana od kandydatów znajomość języków obcych. Ponadto przedstawione są branże, w których oferowano zatrudnienie.

Opis
• W marcu 2005 r. w analizowanych materiałach znaleziono 46 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Większość związana była ze stałym zatrudnieniem, choć poszukiwano również 4 praktykantów i 1 stażysty.
• 21 ogłoszeń pojawiło się na stronach internetowych, a 19 można było znaleźć w prasie. 6 ogłoszeń dla PR-owców przesłanych bezpośrednio do redakcji PRoto zostało zamieszczonych w dziale „Ogłoszenia o pracę” na www.proto.pl.
• 12 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 24 z działów PR firm, a 10 zamieścili pośrednicy.
• Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (21). 17 ogłoszeniodawców nie podało miejsca przyszłego zatrudnienia. 3 oferty pochodziły z województwa łódzkiego i po 2 oferty z województwa dolnośląskiego oraz pomorskiego.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 10 dla asystenta, 9 dla dyrektora/managera PR oraz 27 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu nie poszukiwano konsultantów PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Najczęściej poszukiwano Specjalisty ds. PR i PR Managera. Wśród ciekawszych stanowisk można wymienić: PR & New Business Manager, Marketing & Press Manager, Event Manager.
• Raport pokazuje, że od kandydatów coraz częściej wymagana jest znajomość języka obcego. 33 ogłoszenia wymagały znajomości języka angielskiego. 1 pracodawca oczekiwał znajomości języka francuskiego. Poszukiwano również osób znających dwa języki obce. W 10 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka.
• W marcu 2005 roku 15 ogłoszeń o pracę dla PR-owców pojawiło się w branży media/reklama/marketing/PR. 5 ogłoszeń dotyczyło pracy w branży finanse/ubezpieczenia/bankowość. Po 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy z branży IT/telekomunikacja oraz handel/usługi i logistyka/transport/spedycja.

Wykresy

Wykres 1. Źródło ogłoszeń


Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca

Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent)

Wykres 4. Wymagana znajomość języków obcych

Wykres 5. Branża, w której oferowano zatrudnienie

Wykres 6. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców w okresie styczeń – marzec 2005

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
Account Manager
Asystent ds. komunikacji
Event Manager
Kierownik działu komunikacji marketingowej
Koordynator ds. Marketingu i PR
Marketing & Press Manager
Młodszy Specjalista ds. Marketingu
Podreferendarz w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym
PR & New Business Manager
PR manager
Pracownik PR
Praktykant
Public Relations Assistant
Rzecznik prasowy
Senior PR Manager
Specialista ds. Marketingu i PR / Marketing & PR Specialist
Specjalista do zespołu Public Relations
Specjalista ds. Eventów
Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. PR
Specjalista ds. promocji
Specjalista ds. promocji i eventów
Specjalista ds. promocji specjalnych z partnerami do Departamentu Marketingu i Public Relations
Starszy specjalista w Zespołu ds. Promocji Programów Społecznych
Stażysta PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
www.pracuj.pl
www.hrk.pl
www.press.pl
www.mediarun.pl
www.jobpilot.pl
www.aaaby.pl
www.gratka.pl
www.praca.onet.pl
www.jobsales.pl
www.wakaty.com.pl
www.topjobs.pl
www.jobs.pl
www.bigram.pl
www.grafton.pl
www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców – z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj