Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, jakie ukazały się w okresie 01-31.10.04. Ogłoszenia pochodzą m.in. z portali internetowych i prasy.
Opis
• W październiku 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 39 ogłoszeń o pracy dla PR-owców.
• 33 ogłoszenia związane były ze stałym zatrudnieniem, po 3 oferty skierowane były do stażystów i praktykantów.
• Większość z nich (22) pojawiła się na stronach internetowych, 16 można było przeczytać w prasie, a 1 pochodziło z innych źródeł.
• 11 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 23 z działów PR firm, a 5 zamieścili pośrednicy.
• Spośród ogłoszeń, które podawały przyszłe miejsce pracy (a było ich 32 na 39), 25 dotyczyło ofert pracy z województwa mazowieckiego.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 1 oferta dla konsultanta, 7 dla asystenta, 10 dla dyrektora/managera PR oraz 21 dla specjalistów związanych z branżą PR.
• Wymieniane nazwy stanowisk: – account director
– asystent PR
– asystentka prezesa zarządu
– kierownik Działu Marketingu i Public Relations
– kierownik Marketingu Serwisów PR SMS
– konsultant ds. reklamy i komunikacji zewnętrznej
– manager PR i marketingu
– PR consultant / account manager
– PR manager
– PR specialist
– PR Team Manager
– PR/Event Manager
– PR/Sales Representative
– Pracownik Działu Informacji i Promocji
– pracownik PR
– praktykant PR
– Project Manager / Senior Account
– rzecznik prasowy
– specjalista ds. Marketingu i PR
– specjalista ds. kontaktu z klientem
– specjalista ds. PR
– specjalista PR – asystent administracyjny ds. public relations i reklamy
– stażysta / stażystka
Szczegółowe informacje – wykresy
Wykres 1. Źródło ogłoszeń
Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca
Wykres 3. Rodzaj oferowanego zatrudnienia
Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor, asystent, konsultant)
Wykres 5. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców we wrześniu i październiku.
Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.press.pl
– www.mediarun.pl
– www.jobpilot.pl
– www.gazeta.pl/praca
– www.gratka.pl
– www.praca.pl
– www.pracuj.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– praca.money.pl/ofertypracy.cm
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.praca.gov.pl
– www.epuls.praca.gov.pl
– www.bankkadr.com.pl
– www.ipk.com.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.lfs.com.pl
– www.hill.com.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców – z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. Obecnie są to m.in.:
– specjalista ds. PR,
– PR manager,
– specjalista ds. eventów,
– asystent/ka ds. PR.