wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - październik 2005

Analiza ofert pracy dla PR-owców – październik 2005

Pracy dla PR-owców nie ubywa

Październikowy raport PRoto zawiera analizę 55 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To niewielki spadek w porównaniu z wrześniem – o trzy ogłoszenia mniej. Sytuacja na rynku pracy stabilizowała się w sierpniu i wrześniu po wakacyjnym zastoju i teraz utrzymuje się. W tym miesiącu specjalistów poszukiwały agencje PR-owskie: między innymi Rowland Communications  chciała zatrudnić Account Coordinator’a i Account Executive’a, Edelman szukała osób na stanowiska Account Executive i asystent, TOKYO chciała wzmocnić swój zespół o  Junior PR Managera i stażystę. Wśród firm, które zamieściły swoje ogłoszenia we wrześniu znalazły się m.in: Fortis Bank, GM Records, Honda, City Interactive oraz Centralwings.

Wykres 1


Źródłem ogłoszeń dla PR-owców są najczęściej internet i prasa. W październiku pracodawcy najchętniej wykorzystywali zwłaszcza prasę, w której pojawiło się w 27 ogłoszeń. Drugim, co do częstotliwości, źródłem ogłoszeń były portale internetowe – na ich stronach pojawiło się 15 ogłoszeń o pracę dla PR-owców, a 13 ogłoszeń przysłano bezpośrednio do Redakcji PRoto. Zostały one umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” w wortalu www.proto.pl. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem. Raz poszukiwano również praktykanta, a dwa razy – stażysty, który chciałby nabyć doświadczenia.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 34 ogłoszenia. 5 ogłoszeniodawców wskazywało na województwo łódzkie, 3 oferty pochodziły z województwa małopolskiego. 13 przyszłych pracodawców nie podało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W październiku poszukiwano aż 22 managerów/dyrektorów. 21 osób ma pracować na stanowisku specjalisty, 11 – w tym stażyści – jako konsultanci/asystenci, jedna zaś w roli praktykanta. Pracodawcy w październiku poszukują mniejszej liczby specjalistów (o 8 ogłoszeń mniej niż we wrześniu) W porównaniu z poprzednim miesiącem nieznacznie wzrosło natomiast zapotrzebowanie na managerów/dyrektorów (2 oferty więcej). 22 ogłoszenia pochodziły z agencji PR, 24 z działów PR firm, a 9 od pośredników.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent, konsultant)


W październiku pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (35 ogłoszeń). W jednym ogłoszeniu podano, że oprócz znajomości języka angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość niemieckiego, w czterech – francuskiego, w dwóch niemieckiego, a w jednym – kilku języków. W 12 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5


W październiku w branży media/reklama/PR pojawiły się 24 ogłoszenia. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. Po 5 ogłoszeń dotyczyło pracy w branży IT i wydawniczej. (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Coordinator
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent Public Relations
• Asystentka w dziale komunikacji
• Brand Manager
• Event Coordinator
• Główny Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej
• Główny Specjalista ds. Kontaktów z Mediami
• Junior Account Executive
• Junior PR Manager
• Junior Product Manager
• Konsultant PR
• Manager ds.Marketingu i PR
• Marketing & Pr Assistant
• Marketing & PR Officer
• Marketing Manager
• Media Manager
• Menedżer ds. Marketingu
• New Bussiness Manager
• PR Account Manager
• PR Manager
• Pracownik agencji
• Pracownik działu marketingu i PR
• Product Manager ( Junior Product Manager)
• Product Manager (Senior Product Manager)
• Public Relations Manager
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. Public Relations i Promocji
• Specjalista ds. Reklamy i Public Relations
• Specjalista ds. Sprzedaży usług PR
• Specjalista ds.. Komunikacji Społecznej
• Stażysta w agencji PR
• Stażysta, asystent, specjalista ds. PR

Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
www.pracuj.pl
www.hrk.pl
www.press.pl
–  www.jobpilot.pl
www.aaaby.pl
www.gratka.pl
– praca.onet.pl
www.jobsales.pl
www.wakaty.com.pl
www.topjobs.pl
www.jobs.pl
www.bigram.pl
www.grafton.pl
www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj