piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - październik 2008r.

Analiza ofert pracy dla PR-owców – październik 2008r.

Październik bardzo słaby!

Październikowy raport PRoto zawiera analizę 121 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To najsłabszy pod względem liczby ofert miesiąc w całym 2008 roku. Ukazały się w nim o 23 ogłoszenia mniej niż we wrześniu tego i o 2 mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały między innymi firmy: Accenture Polska, Allianz Bank Polska, Asbis PL, Bank Gospodarstwa Krajowego, Grupa Hotelowa Orbis, Inter IKEA Centre Polska, L’Oréal Polska, Kamis, Ministerstwo Skarbu Państwa, Polpharma, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Warszawski Uniwersytet Medyczny, WWF Polska oraz Wydawnictwo Biblioteka Akustyczna.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: Effective Public Relations, Eskadra Publica, Headlines Porter Novelli, Multi Communications, On Board Public Relations, Papaya Group, Solski Burson-Marsteller oraz Testa Communications.

Wykres 1.


W październiku najwięcej ogłoszeń nadesłano do redakcji PRoto – 65, 43 znaleziono w Internecie, 13 – w prasie. Większość z ofert była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana do potencjalnych specjalistów, 24 ogłoszenia dotyczyły staży lub praktyk.

W październiku w zakładce „Ogłoszenia o pracę” na portalu PRoto zarejestrowano ponad 37,5 tys. wizyt. To o ok 11 200 więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku i o 2712 więcej niż we wrześniu 2008 r.

Wykres 2.


Wykres 3.

Najwięcej ofert, jak w poprzednich miesiącach, dotyczyło województwa mazowieckiego – 81 ogłoszeń. 7 ofert pochodziło z województwa dolnośląskiego, po 6 małopolskiego i śląskiego, a po 5 – województw łódzkiego i pomorskiego.

Wykres 4.


W październiku pracodawcy najczęściej poszukiwali specjalistów – 61 ogłoszeń. 26 ogłoszeń skierowanych było do potencjalnych managerów/dyrektorów.

Wykres 5.


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (85 spośród 121 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego i/lub drugiego języka. Były to następujące języki: niemiecki i francuski. W 29 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie.

Wykres 6.


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 58 ogłoszeń. 9 ofert pochodziło z branży finansowej, 7 – z FMCG, a 5 – edukacyjnej i hotelarskiej. 4 ogłoszenia dotyczyły branży budowlanej, a 3 – telekomunikacyjnej.

Wykres 7.


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

• Account Executive
• Account Manager
• Brand manager
• Communication manager
• e-PR manager
• Event manager
• Junior PR Consultant
• Junior Account Executive
• Junior Account Manager
• Junior PR manager
• Kierownik ds. marketingu
• Kierownik projektów
• Koordynator ds. Komunikacji
• Koordynator ds. Marketingu i PR
• Koordynator ds. public relations
• Manager ds. eventów
• Menedżer ds. Marketingu i Komunikacji
• Młodszy specjalista ds. public relations
• PR & Communication Manager
• PR & Marketing Manager
• PR Account Executive
• PR konsultant
• PR manager
• PR&Marketing Specialist
• Pracownik działu komunikacji
• Praktykant
• Senior Account Manager
• Specjalista ds public relations
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. marketingu i PR-u
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. promocji
• Specjalista ds. Public Relations
• Specjalista PR
• Specjalista w dziale sponsoringu i imprez
• Specjalista/ Koordynator ds. relacji inwestorskich
• Stażysta
• Szef działu eventów

Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.

Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe; 
–  oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj