sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - sierpień 2006

Analiza ofert pracy dla PR-owców – sierpień 2006

Aaaa…bsolutny boom na PR-owców

Sierpniowy raport PRoto zawiera analizę 91 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W ten sposób pobity został lipcowy rekord liczby ofert branżowych zakwalifikowanych do przygotowywanego przez Redakcję PRoto raportu. Ogłoszeń jest, w porównaniu z lipcem, więcej aż o 24 (sic!), i aż o 26 w stosunku do sierpnia roku poprzedniego. Warto nadmienić, że aż 13 ofert uwzględnionych w raporcie powtórzono z miesiąca poprzedniego.
W sierpniu specjalistów poszukiwały najczęściej agencje PR-owskie. Ad rem, Edelman i Pleon chciały wzmocnić swój zespół o Account Executive’ów i Account Managerów. Account Managerów szukały także agencje Sensors i Multi Communications. Ponadto pracowników i/lub praktykantów poszukiwały agencje: 180º Public Relations, Alert Media, Ciszewski, CORE PR, DATA PR, FOKUS PR, KAMODUS PR, Kuźnia PR, Mmd, Ogilvy PR, On Board, Promotion Partners, Rowland Communications, Sigma, TBWACOMMUNICATION GROUP i Testa Communications.

Wykres 1


Sierpniowe oferty najczęściej pojawiały się w internecie (42 z 91 ofert). Drugim źródłem ogłoszeń okazała się w tym miesiącu skrzynka redakcyjna wortalu PRoto (35 ofert), a trzecim – prasa, z 14 propozycjami pracy. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów/stażystów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali tradycyjnie województwo mazowieckie – 43 oferty; po siedem ogłoszeń pochodziło z województw dolnośląskiego i małopolskiego. Po 2 oferty dotyczyły zatrudnienia w województwach lubelskim, łódzkim, pomorskim, i śląskim, po jednej – w lubuskiego, opolskim i podkarpackim. 23 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W sierpniu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej poszukiwano specjalisty ds. PR – 41 ofert. Jest to o 9 ogłoszeń więcej niż w lipcu. Na podobnie wysokim poziomie utrzymuje się zapotrzebowanie na managerów/dyrektorów – w tym miesiącu poszukiwano ich aż o 8 więcej niż w poprzednim (w sumie 33 oferty na stanowiska managerskie). Nie rośnie popyt na asystentów/konsultantów; wzrósł natomiast – na stażystów/praktykantów (o 6 ofert więcej w porównaniu z lipcem).

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (61 spośród 91 ogłoszeń). Po dwie oferty wskazywały na konieczność znajomości rosyjskiego i niemieckiego, przy jednoczesnym posługiwaniu się angielskim. W pojedynczych ogłoszeniach wymagano znajomości języka francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, włoskiego lub skandynawskiego. (Wyk. 5).

Wykres 5


BR>W badanym okresie w branży media/marketing pojawiły się 44 ogłoszenia. Warto zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR-owskie, ale także marketingowe, interaktywne czy reklamowe. 7 ofert dotyczyło pracy w branży finansowej/ubezpieczeniowej, po 5 ogłoszeń zamieścili pracodawcy związani z branżą kosmetyczną i IT, a 4 – z branżą doradztwa personalnego (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.

W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Executive
• Account Manager
• Account Manager Assistant
• Asystent ds. Marketingu i Public Relations
• Asystent ds. public relations
• Asystentka Biura/Zarządu
• Communication Manager
• Dyrektor ds. Marketingu i Asortymentu
• Dyrektor ds. Marketingu i PR
• Junior Account Manager
• Junior Business Development Executive lub Junior PR Account Executive
• Junior PR Specialist
• Kierownik ds. budowania wizerunku marki
• Kierownik ds. kontaktów z mediami
• Kierownik ds. PR konsumenckiego
• Koordynator ds. Rozwoju Projektu
• Koordynator Projektu ds. PR – Rzecznik Prasowy Biura Agencji Mienia Wojskowego
• Menadżer ds. komunikacji i PR-u
• Menedżer ds. public relations
• New Business Manager
• PR & Event Manager
• PR & Investor Relations Manager
• PR Account Executive
• PR Executive
• PR Manager
• PR Produkt Manager
• PR/Marketing Manager
• Pracownik agencji
• Praktykant w Biurze Public Relations/ Zespole Sponsoringu
• Regionalny Rzecznik Prasowy
• Rzecznik Prasowy
• Specjalista ds. komunikacji marketingowej
• Specjalista ds. Marketingu i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR i komunikacji
• Specjalista ds. Promocji
• Specjalista ds. public relations
• Specjalista ds.marketingu i komunikacji
• Stażysta

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców – z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj