piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - sierpień 2007

Analiza ofert pracy dla PR-owców – sierpień 2007

Wakacyjna hossa na rynku pracy
Sierpniowy raport PRoto zawiera analizę 113 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W tym miesiącu ukazało się o 31 ogłoszeń mniej niż w lipcu tego roku, ale o 22 więcej niż w sierpniu roku poprzedniego. To kolejny miesiąc w 2007, który przynosi więcej ofert pracy niż w 2006.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały firmy i instytucje, w tym m.in.: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Amplico AIG Life, Deloitte, Ericsson, Eurosport Polska, Grupa Generali, Izba Skarbowa w Poznaniu, Jutrzenka, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Krajowa Izba Doradców Podatkowych, Medicover, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Skarbu Państwa, Polska Organizacja Turystyczna, Pomorski Operator Systemu Dystrybucyjnego, Schneider Electric, Ströer, Real, Unilever i Wydawnictwo Zielona Sowa.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: 180º Public Relations, Ciszewski PR, CORE PR, Euro RSCG Sensors, FineArt Communications, On Board, Pegasus Public Relations, Rowland Communications, Tauber Promotion i TBWA PR.

Wykres 1.


Najwięcej ogłoszeń w sierpniu znalazło się na stronach serwisów rekrutacyjnych – 49, na skrzynkę redakcyjną PRoto nadesłano 43, a w prasie zamieszczono 21 ofert.
Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była skierowana do potencjalnych praktykantów i stażystów, 12 ofert dotyczyło szczebla managerskiego, a nieco mniej (10) związanych było z zatrudnieniem na stanowisku specjalisty.

Wykres 2.


Tradycyjnie najwięcej ofert pochodziło z województwa mazowieckiego – 88 ogłoszeń, z czego przeważająca część pracodawców ma swoje biura w Warszawie. Cztery oferty nadesłali pracodawcy z województwa łódzkiego, po trzy – z małopolskiego i wielkopolskiego, dwie z warmińsko-mazurskiego, a po jednej – z kujawsko-pomorskiego, lubelskiego i śląskiego. W 10 ogłoszeniach nie podano miejsca zatrudnienia.

Wykres 3.


W sierpniu najczęściej poszukiwano specjalistów – 49 ogłoszeń. 26 ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich, 15 ofert – stanowisk przeznaczonych dla asystentów/konsultantów. W tym miesiącu dość dużo ofert dotyczyło praktyk i stażów – aż 23. (wyk. 4).

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (60 spośród 13 ogłoszeń). W sześciu ogłoszeniach oprócz znajomości języka angielskiego dobrze widziana była także umiejętność posługiwania się innym językiem obcym. W jednej z ofert wymogiem była znajomość języka portugalskiego. W 37 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (wyk. 5).

Wykres 5.


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiły się 54 ogłoszenia. Aż 10 ofert dotyczyło pracy w administracji publicznej, 5 – w branży finansowej, cztery – handlu, a trzy – FMCG. W branżach: dystrybucyjnej, elektronicznej, medycznej, spożywczej, ubezpieczeniowej i wydawniczej były po dwa ogłoszenia. (wyk. 6).

Wykres 6.


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account coordinator
• Account executive
• Account manager
• Asystent / Asystentka działu PR
• Asystent/Asystentka ds. komunikacji wewnętrznej
• Corporate identity consulting director
• Dyrektor ds. marketingu i PR
• Dyrektor ds. komunikacji i PR
• Event account executive
• Junior account executive
• Junior account manager
• Junior PR manager
• Key account manager
• Konsultant ds. marketingu i PR
• Konsultant ds. RI
• Koordynator ds. marketingu i PR
• Media&PR consultant
• Menedżer ds. RI
• Menedżer ds. społeczności piłkarskiej
• Podreferendarz w Biurze Informacji i Promocji
• PR&communication manager
• PR manager
• PR specialist
• Pracownik biura promocji
• Praktykant
• Project manager działu PR i Event
• Public affairs specialist
• Rzecznik prasowy
• Senior account executive
• Senior account manager
• Senior PR manager
• Specjalista do spraw informacji i promocji
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. marketingu i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. promocji
• Specjalista ds. promocji i PR
• Specjalista ds. promocji i reklamy
• Specjalista ds. promocji projektów edukacyjnych
• Specjalista ds. PR-u
• Specjalista ds. RI
• Stażysta

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto,
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe; – oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj