niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - sierpień 2008

Analiza ofert pracy dla PR-owców – sierpień 2008

Sierpniowy spadek liczby ofert dla PR-owców!

Sierpniowy raport PRoto zawiera analizę 127 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W drugim miesiącu wakacji 2008 roku ukazało się o 6 ogłoszeń mniej niż w lipcu tego roku, ale o 14 ogłoszeń więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Sierpniowa liczba ogłoszeń dla PR-owców jest najniższa w tym roku.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały między innymi firmy: ATTIC Centrum Budowlane, Avans, Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte, Deutsche Bank PBC, Eurocontact Polska, Koelner, Korporacja Budowlana Doraco, Panasonic Polska oraz PricewaterhouseCoopers.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: Ad Publica, Agencja Allegro, Badog PR, BC MFD Media Relations, ComPress, E.C.H.O Communications, Effective PR, Ego PR, Headlines Porter Novelli, KaMODUS.

Wykres 1.


Najwięcej ogłoszeń w sierpniu nadesłano do redakcji PRoto – 68, 47 znaleziono w Internecie, 12 – w prasie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana do potencjalnych specjalistów, 20 ofert dotyczyło stażu.

Wykres 2.


Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 84 ogłoszenia. 9 ofert pochodziło z województwa pomorskiego, 8 – dolnośląskiego, a 6 – województwa śląskiego.

Wykres 3.


W sierpniu pracodawcy najczęściej poszukiwali specjalistów – 61 ogłoszeń. Aż 38 ogłoszeń skierowanych było do potencjalnych managerów/dyrektorów.

Wykres 4.


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (91 spośród 127 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego i/lub drugiego języka. Były to następujące języki: niemiecki, francuski i rosyjski. W 29 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie.

Wykres 5.


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 57 ogłoszeń. 8 ofert pochodziło z branży FMCG, 7 – z finansowej, a 5 – IT. 4 ogłoszenia dotyczyły branży budowlanej, a 3 – telekomunikacyjnej.
 
Wykres 6.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent ds marketingu i e-PR
• Asystent ds marketingu
• Brand manager
• Communication manager
• Dyrektor ds. rozwoju biznesu
• Dyrektor marketingu
• e-PR manager
• Event manager
• Junior PR Consultant
• Junior Account Executive
• Junior Account Manager
• Junior PR manager
• Kierownik ds. marketingu
• Kierownik projektów
• Koordynator ds. Komunikacji
• Koordynator ds. Marketingu i PR
• Koordynator ds. public relations
• Koordynator projektu
• Manager ds. eventów
• Menedżer ds. Marketingu i Komunikacji
• Młodszy specjalista ds. public relations
• PR & Communication Manager
• PR & Marketing Manager
• PR Account Executive
• PR konsultant
• PR manager
• PR&Marketing Specialist
• Pracownik działu komunikacji
• Praktykant
• Project Manager
• Senior Account Manager
• Specjalista ds Eventów/PR
• Specjalista ds public relations
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu 
• Specjalista ds. marketingu i PR-u
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. promocji
• Specjalista ds. Public Relations
• Specjalista PR
• Specjalista w dziale sponsoringu i imprez
• Specjalista/ Koordynator ds. relacji inwestorskich
• Sports Promo & PR Specialist
• Stażysta
• Szef działu eventów

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców;
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj