sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - styczeń 2006

Analiza ofert pracy dla PR-owców – styczeń 2006

Nowy Rok przyjazny dla PR-owców

Styczniowy raport PRoto zawiera analizę 42 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To powrót do względnej równowagi na rynku pracy dla specjalistów z branży po grudniowym spadku liczby ogłoszeń. W styczniu specjalistów poszukiwały agencje PR-owskie. Sensors chciała zatrudnić Account Directora i Account Managera, agencja Edelman poszukiwała praktykanta do działu Corporate PR, Cruso – Senior Account Executive’ a, a Media Partner – Specjalisty ds. PR. Media Metropolis chciała natomiast wzmocnić swój zespół o Senior Account Managera, Effective PR natomiast – o konsultanta ds. public relations. Wśród firm, które zamieściły swoje ogłoszenia w grudniu znalazły się m.in: Artman, House, Crystal Fashion, Hoopla.pl, Rail Szczakowa i PZU.

Wykres 1

Styczniowe ogłoszenia ukazywały się najczęściej w prasie i w wortalu PRoto – po 15 ogłoszeń. Trzecie źródło to internet, w którym można było znaleźć 12 ogłoszeń. Warto zaznaczyć, że dotychczas internet plasował się na drugim miejscu pod względem częstotliwości publikowania ofert pracy. W styczniu pracodawcy woleli jednak przysyłać ogłoszenia bezpośrednio do Redakcji wortalu. Wszystkie nadesłane ogłoszenia zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?” na stronie wortalu www.proto.pl. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów.

Wykres 2

Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 21 ogłoszeń, po 3 oferty pochodziły z województwa śląskiego i małopolskiego, po dwie – z wielkopolskiego i pomorskiego, a jedno – z łódzkiego. Dziesięciu ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3

W styczniu poszukiwano 23 specjalistów PR – to o 6 więcej niż w grudniu. 11 osób ma pracować na stanowiskach managera/dyrektora, a pięć – rozpocząć praktyki zawodowe. Najmniej ofert dotyczyło zatrudnienia na stanowisku asystenta/konsultanta – 3 ogłoszenia. 23 spośród 42 ogłoszeń zamieściły firmy bezpośrednio zainteresowane zatrudnieniem nowych pracowników. 6 ofert nadesłanych było przez agencje, a 13 przez pośredników.
 
Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent, konsultant)

W styczniu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (27 spośród 42 ogłoszeń). Stopniowo staje się to język konieczny do rozpoczęcia pracy w branży. W dwóch ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość drugiego języka – rosyjskiego oraz niemieckiego. Tylko w jednym ogłoszeniu wskazywano odpowiednio na znajomość języka niemieckiego. W 12 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5

W styczniu w branży media/reklama/PR pojawiło się 12 ogłoszeń. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 5 ofert dotyczyły pracy w branży poligraficznej i wydawnictwach. Po 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą usługową i FMCG (Wyk. 6).

Wykres 6

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Director
• Account Manager
• Asystent ds. PR
• Dyrektor ds. PR dla wydawnictw
• Dyrektor marketingu
• Executive Assistant
• Konsultant ds. public relations
• Koordynator akcji promocyjnych
• Koordynator kampanii
• Marketing Manager
• Menedżer ds. Komunikacji i PR
• Menedżer ds. promocji
• PR Account Manager
• PR Communication Manager
• PR Manager
• Praktyka w dziale PR
• Praktykant /-ka w dziale Corporate PR
• Praktykant do działu marketingu • Praktykant do działu public relations
• Senior Account Executive
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. komunikacji internetowej
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. mediów
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR dla wydawnictw
• Specjalista ds. promocji BTL i PR
• Specjalista ds. PR-u i marketingu
• Specjalista ds. public relations
• Specjalista ds. reklamy i PR Metodologia badania Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.

Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj