Agencje energicznie wkroczyły w nowy rok
Początek nowego roku zawsze oznaczał ożywienie na rynku pracy dla PR-owców. Począwszy od przełomu 2005 i 2006 roku w styczniu pojawiało się więcej ofert niż w grudniu minionego roku. Tak samo było w przypadku przełomu 2013 i 2014 roku. W styczniu liczba ofert wzrosła o 66 proc. w porównaniu do grudnia.
Kliknij, aby powiększyć
Z początkiem nowego roku agencje energicznie przystąpiły do poszukiwania stażystów. Odsetek skierowanych do nich ofert w porównaniu do grudnia wzrósł z 20 do 36 proc., skok z 14 do 41 ogłoszeń). Nieznacznie zwiększył się także popyt na specjalistów, miesięczna liczba ogłoszeń na tego typu stanowiska wzrosła z 31 do 44. Łącznie w styczniu agencje opublikowały o 85 proc. ofert więcej niż w grudniu 2013 roku (wtedy było ich 41).
Dokładnie dwie trzecie ofert pochodziło z Warszawy (firmy z województwa mazowieckiego opublikowały w sumie 77 ogłoszeń). Poza nim jedynie w województwie dolnośląskim pojawiło się ponad 10 ofert.
W styczniowych ofertach pracodawcy wspomnieli jedynie o 4 językach. Najczęściej wymagali oni znajomości angielskiego (w 65 proc. ofert). Poza tym raz wspomniano o francuskim i rosyjskim oraz dwa razy o niemieckim.
W styczniu najwięcej ofert firm dotyczyło pracy w branży szkoleniowej i doradczej.
W przypadku agencji najwięcej ofert dotyczyło pracy dla branży finansowej i ubezpieczeniowej. 4 oferty pochodziły z agencji marketingowych.
85 proc. ofert ze stycznia zostało opublikowanych na PRoto.pl. Poza naszym serwisem jedynie Pracuj.pl było istotnym źródłem ogłoszeń dla PR-owców.