poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - wrzesień 2006

Analiza ofert pracy dla PR-owców – wrzesień 2006

Hossa na PR-owców trwa

Wrześniowy raport PRoto zawiera analizę 78 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o 13 mniej niż w poprzednim, absolutnie rekordowym miesiącu, ale aż o 20 więcej w porównaniu z wrześniem roku poprzedniego. W analizowanym miesiącu specjalistów poszukiwały najczęściej agencje PR-owskie. Ad rem chciała wzmocnić swój zespół o Account Managera i Account Executive’a, Mmd poszukiwała Senior Account Executive’ów, Network PR – Senior Account Managera i Account Managera, a TBWACOMMUNICATION GROUP – PR Managera.
Ponadto pracowników na różne stanowiska poszukiwały agencje: 180º PUBLIC RELATIONS, 7 Public Relations, BCMFD, Support, Communication Unlimited, CORE PR, Creative PR, Edelman Polska, Event Public Relations, Fokus PR, Martis Consulting, Omega Communication, OmniPro oraz Sigma.

Wykres 1


Wrześniowe ogłoszenia najczęściej były przesyłane na adres Redakcji (35 z 78 ofert). Drugim źródłem ogłoszeń okazał się w tym miesiącu internet (27 ofert), a trzecim – prasa (16). Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów/stażystów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali tradycyjnie województwo mazowieckie – 47 ofert, 4 ogłoszenia pochodziły z województwa dolnośląskiego, po 3 – z małopolskiego, pomorskiego, po dwie – z lubelskiego i śląskiego, po jednej – z lubuskiego, łódzkiego, wielkopolskiego. 14 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


We wrześniu najczęściej poszukiwano managerów/dyrektorów – 34 ogłoszenia. Jest to jednak tylko o jedną ofertę więcej niż w miesiącu poprzednim. Spadło natomiast zapotrzebowanie na specjalistów – w tym miesiącu poszukiwano ich aż o 14 mniej niż w poprzednim (w sumie 27 ofert na stanowiska specjalistów). Zwiększyło się nieco zapotrzebowanie na asystentów/konsultantów, a zmniejszyło na praktykantów/stażystów – w prasie, internecie i na skrzynce PRoto pojawiły się 3 ogłoszenia więcej na stanowiska asystenckie i o 3 mniej dla kandydatów na stażystów lub praktykantów. Można przypuszczać, że lipcowe i sierpniowe ogłoszenia dotyczące staży były związane z zatrudnianiem praktykantów (studentów lub świeżo upieczonych absolwentów) na okres wakacji.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (52 spośród 78 ogłoszeń). Po dwa razy wskazano na znajomość języka niemieckiego i francuskiego. W pojedynczych ogłoszeniach wymagano znajomości języka francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego lub włoskiego. Warto nadmienić, że pracodawcy coraz bardziej cenią znajomość więcej niż jednego języka obcego.(Wyk. 5).

Wykres 5


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 37 ogłoszeń. Warto zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR-owskie. 8 ofert dotyczyło pracy w branży finansowej, 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą IT, a 3 – z handlem (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.

W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Executive
• Account Executive do działu komunikacji korporacyjnej
• Account Manager
• Account Manager/Senior Account Manager
• Asystent ds. PR
• Asystent/ka ds. Rozwoju PR-u i Marketingu
• Asystentka ds. PR i Marketingu
• Communication Manager/PR Manager
• Event Manager
• Główny specjalista ds. PR
• IR Manager
• Junior Account Executive
• Junior Event Manager
• Kierownik ds. Kontaktów z mediami
• Kierownik działu PR i sponsoringu
• Koordynator ds. Rozwoju Projektu, Specjalista ds. public relations
• Marketing & PR Manager
• Marketing Communication Manager
• Menadżer ds. komunikacji i PR-u
• New Business Manager
• Pełnomocnik Rektora ds. Promocji
• Pełnomocnik zarządu ds. PR
• PR & Investor Relations Manager
• PR Manager
• PR Project Manager
• Pracownik agencji
• Praktykant PR
• Praktykant w Biurze Public Relations/ Zespole Sponsoringu
• Project Manager
• Project Marketing Supervisor /PR & Marketing Manager
• Sekretarka/Asystentka
• Senior Account Executive/Account Manager
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. komunikacji marketingowej
• Specjalista ds. marketingu i PR-u
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR/Redaktor
• Specjalista w dziale PR & Marketing
• Starszy konsultant ds. PR
• Staż w Dziale PR
• Stażysta w Dziale Komunikacji
• Stażysta/Praktykant
• Szef działu PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.

Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj