poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeFirmy coraz mniej zainteresowane PR-owcami

Firmy coraz mniej zainteresowane PR-owcami

Firmy coraz mniej zainteresowane PR-owcami

Jak wynika z raportów PRoto, PR-owcy w firmach są bardziej zadowoleni z zarobków, niż pracownicy agencji. Szkopuł w tym, że w ostatnim kwartale pracy dla PR-owców w firmach i instytucjach było coraz mniej.

Od lipca do września na rynku pojawiło się łącznie 412 ofert. Aż 71 proc. z nich (294 ogłoszenia) pochodziło z agencji. Firmy i instytucje opublikowały co czwarte ogłoszenie (102 oferty). Całość uzupełnia 16 ofert pośredników.

kliknij, aby powiększyć

Gdy przyjrzymy się poszczególnym miesiącom okaże się, że od lipca systematycznie spada popyt firm i instytucji na PR-owców. W lipcu opublikowały one 47 ofert, a w sierpniu – 30. We wrześniu ogłoszeń z firm i instytucji było już tylko 25 – czyli najmniej od kwietnia. Na szczęście sytuację ratują agencje. Od marca ich popyt na pracowników utrzymuje się na poziomie ok. 100 ofert miesięcznie. We wrześniu zamieściły one 109 ogłoszeń.

W III kwartale zatrudnienie najłatwiej było znaleźć w Warszawie. Ze stolicy pochodziło 316 ofert, a z całego Mazowsza – 321. Firmy, agencje i instytucje z pozostałych województw opublikowały w sumie 83 ogłoszenia. Na poniższych wykresach w sumie nie uwzględniono 5 ofert dotyczących pracy w więcej niż jednym województwie, 2 ofert pracy zdalnej i 1 oferty pracy za granicą.

W ofertach pracy z minionego kwartału wśród wymaganych kompetencji językowych królował język angielski, o którym wspomniano w 84 proc. ofert. Co ciekawe, w 3 przypadkach pracodawcy nie wymagali w ogóle znajomości języka obcego.

We wrześniu, tak samo jak w całym III kwartale, oferty opublikowane przez agencje dotyczyły najczęściej pracy w branży interaktywnej. Jednak w przypadku aż 80 proc. ogłoszeń z okresu lipiec-wrzesień nie wspomniano o branży, w jakiej działa agencja lub jej klienci.

W przypadku firm w III kwartale dominowała branża finansowa i ubezpieczeniowa, IT oraz medialna.

Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 90 proc. ofert z września i 83 proc. z całego III kwartału.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj