Jak wynika z raportu PRoto.pl, w okresie od kwietnia do czerwca 2017 zamieszczono 347 ogłoszeń, czyli o 54 mniej niż w pierwszym kwartale tego roku i o 114 mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Najlepszym miesiącem na poszukiwanie pracy w tym kwartale był maj – wtedy ukazały się 124 ogłoszenia (36 proc.) – choć w kwietniu i czerwcu ofert było tylko nieznacznie mniej (odpowiednio 114 i 109).
W II kwartale 2017 agencje opublikowały 213 ofert pracy, co stanowi 61 proc. wszystkich ogłoszeń z analizowanego okresu. 131 ofert pochodziło od firm i instytucji. Tylko trzy ogłoszenia zostały zamieszczone przez pośredników.
Agencje najczęściej poszukiwały konsultantów lub asystentów – oferty pracy na te stanowiska stanowiły w analizowanym okresie 51 proc. ogłoszeń zamieszczonych przez agencje. Najmniej pojawiło się wśród agencji ofert dla specjalistów – było ich tylko 16 proc. Odwrotnie było w przypadku firm – tu konsultantów poszukiwano najrzadziej (11 proc.). Największe było natomiast zapotrzebowanie na specjalistów – oferty na to stanowisko to 47 proc. ogłoszeń pochodzących od firm. Podobnie było w II kwartale ubiegłego roku – wtedy również ogłoszenia od firm zdominowali specjaliści.
Wśród firm najwięcej ogłoszeń dotyczyło pracy w branżach farmaceutycznej i medycznej oraz finansowej i ubezpieczeniowej – przedsiębiorstwa reprezentujące te dwa sektory opublikowały po 14 ofert pracy. 10 ofert pochodziło z kolei od firm z branży mediowej. Agencje w większości przypadków nie określały branży, dla której mieliby pracować PR-owcy.
Kliknij, żeby powiększyć
Zarówno agencje, jak i firmy częściej niż w I kwartale poszukiwały osób na stanowiska managerów i dyrektorów – wśród agencji te oferty stanowiły 10 proc. ogółu, a wśród firm – 15 proc.
Podobnie jak w poprzednich miesiącach, zdecydowana większość ogłoszeń dotyczyła pracy w województwie mazowieckim – tu PR-owców szukano 270 razy (z czego 268 razy w Warszawie), co stanowi 78 proc. wszystkich ofert pracy w analizowanym okresie. Pozostałe ogłoszenia pochodziły przede wszystkim z województw dolnośląskiego (7 proc.) i małopolskiego (5 proc.).
Pracodawcy poszukiwali pracowników głównie przez PRoto.pl – portal był źródłem 84 proc. ogłoszeń. (mb)