Z danych PRoto.pl wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca 2018 roku w serwisie PRoto.pl pojawiły się 293 oferty pracy: 104 w kwietniu, 100 w maju i 89 w czerwcu. Łącznie to o 40 mniej niż w ubiegłym kwartale i aż o 54 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W II kwartale 2018 roku 66 proc. wszystkich ogłoszeń, które pojawiły się na PRoto.pl, dotyczyło pracy w agencjach PR. 34 proc. stanowiły natomiast oferty pracy w firmach i instytucjach.
Zobacz też: Aktualne oferty pracy na PRoto.pl
Agencje PR szukały głównie specjalistów oraz asystentów lub konsultantów – tych dwóch typów stanowisk dotyczyło po 37 proc. ogłoszeń opublikowanych przez firmy PR-owe. Rzadziej poszukiwały one praktykantów bądź stażystów (19 proc.), a najrzadziej – managerów lub dyrektorów (7 proc.).
Wśród agencji, które w II kwartale 2018 roku najczęściej prowadziły rekrutacje, są: Havas PR Warsaw, Core PR, 38PR & Content Communication, Parter of Promotion, Public Dialog i Walk PR.
Czytaj też: Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z II kwartału 2018: Z danych IMM wynika, że w II kwartale 2018 roku zamieszczono ponad 170 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako element przyszłych obowiązków w działach związanych z PR-em i marketingiem. To o 15 proc. mniej w porównaniu z liczbą zmonitorowanych ogłoszeń w pierwszym kwartale tego roku
W firmach i instytucjach, analogicznie jak w ostatnich kilku kwartałach, najwięcej ofert – 57 proc. – stanowiły ogłoszenia skierowane do specjalistów. Firmy i instytucje częściej niż agencje poszukiwały też managerów i dyrektorów – tego typu oferty stanowiły 17 proc. wszystkich przez nie opublikowanych. Z kolei do praktykantów i stażystów skierowały 16 proc. ogłoszeń, a do konsultantów lub asystentów – 10 proc.
Najwięcej ogłoszeń – 238 – dotyczyło pracy w Warszawie. Z województwa mazowieckiego – które niezmiennie znajduje się na pierwszym miejscu pod względem liczby publikowanych ofert – pochodziło 246 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie – 16 ofert, a na trzecim ex aeuqo województwa łódzkie i małopolskie – po 7 ogłoszeń.
W II kwartale 2018 roku portal PRoto.pl był źródłem 85 proc. analizowanych ogłoszeń.
Czytaj też: Wynagrodzenia w branży PR
(pp)