Koronawirus bez wątpienia odcisnął ślad na rynku pracy w branży PR. Był to wyjątkowo niekorzystny czas dla szukających zatrudnienia w public relations. W okresie od kwietnia do czerwca 2020 roku na PRoto.pl pojawiło się zaledwie 72 oferty pracy dla PR-owców. Zwykle takie liczby odnotowywano w ciągu miesiąca. Spadek liczby publikowanych ogłoszeń był widoczny już w marcu.
Czytaj więcej: Rynek pracy w PR w I kwartale 2020: wyraźny spadek w marcu
W II kwartale największe załamanie było widoczne w kwietniu – wówczas pojawiło się jedynie 13 ogłoszeń. Niewiele lepszy był maj, kiedy to opublikowano 17 ofert pracy. W czerwcu widać było poprawę – w tym miesiącu pojawiło się 42 ogłoszenia skierowane do PR-owców.
Szukasz pracownika? Dodaj bezpłatne ogłoszenie na PRoto.pl!
54 proc. ogłoszeń w II kwartale 2020 roku stanowiły te zamieszczone przez agencje. Firmy i instytucje opublikowały natomiast 46 proc. ofert pracy.
Zarówno agencje, jak i firmy i instytucje, które w tym trudnym okresie rekrutowały, najczęściej poszukiwały specjalistów – w agencjach oferty do nich skierowane stanowiły 44 proc., a w firmach i instytucjach – 67 proc. W agencjach na drugim miejscu byli konsultanci i asystenci (28 proc.), na trzecim praktykanci i stażyści (20,5 proc.), a najrzadziej na zatrudnienie mogli liczyć menedżerowie i dyrektorzy (7,5 proc.). W firmach i instytucjach to menedżerowie i dyrektorzy byli drugimi najczęściej szukanymi pracownikami – do nich skierowano 21 proc. ofert. Najrzadziej szukano z kolei asystentów i konsultantów oraz praktykantów i stażystów (po 6 proc.).
Tendencje co do miejsca oferowanej pracy pozostały bez zmian – najwięcej ofert dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim, głównie w Warszawie. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie. PRoto.pl było źródłem blisko 64 proc. analizowanych ogłoszeń. (mb)