Jak wynika z danych PRoto.pl, w okresie od lipca do września 2018 roku w serwisie PRoto.pl pojawiło się 289 ofert pracy: 113 w lipcu, 91 w sierpniu i 85 we wrześniu. Łącznie to tylko o 4 mniej niż w ubiegłym kwartale, ale jednocześnie aż o 63 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
70,5 proc. wszystkich ogłoszeń opublikowanych w III kwartale 2018 roku dotyczyło pracy w agencjach PR. 29 proc. to ogłoszenia firm i instytucji, a 0,5 proc. – pośredników.
Zobacz też: Aktualne oferty pracy na PRoto.pl
Agencje PR w minionym kwartale najczęściej szukały specjalistów – dotyczyło ich 44 proc. ofert. Rzadziej poszukiwały asystentów lub konsultantów (24 proc.) i praktykantów bądź stażystów (17 proc.), a najmniej ogłoszeń skierowały do managerów lub dyrektorów (15 proc.).
W III kwartale 2018 roku rekrutacje najczęściej prowadziły następujące agencje: MSL Group, Hanami Communications, Havas PR Warsaw, Walk PR, 38PR & Content Communication, Pegasus Public Relations, PR Calling i Świeża Bazylia PR.
Czytaj też: Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z III kwartału 2018: IMM przenalizował opublikowane w internecie (w tym w mediach społecznościowych) oferty pracy w III kwartale 2018 roku. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono niemal 150 ofert, w których pracodawca wymienia monitoring mediów jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako przyszły obowiązek.
W firmach i instytucjach, podobnie jak w ostatnich kilku kwartałach, najwięcej ofert – 71 proc. – stanowiły ogłoszenia skierowane do specjalistów. Firmy i instytucje rzadziej niż agencje szukały kandydatów na pozostałe stanowiska. Ogłoszenia dla managerów bądź dyrektorów stanowiły 13 proc. wszystkich ofert, dla praktykantów lub stażystów – 10 proc., a dla asystentów i konsultantów – 6 proc.
Z kolei pośrednicy w III kwartale tego roku szukali dla swoich klientów specjalistów.
Najłatwiej zatrudnienie w branży PR można było znaleźć w województwie mazowieckim – 242 oferty pracy, z czego z Warszawy pochodziło 237 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie – 15 ofert, a na trzecim ex aeuqo województwa łódzkie, małopolskie i wielkopolskie – po 7 ogłoszeń.
Źródłem 88 proc. analizowanych ogłoszeń, czyli 255 ofert, był portal PRoto.pl.
Czytaj też: Wynagrodzenia w branży PR
(pp)