Od lipca do września 2019 roku w serwisie PRoto.pl pojawiło się 256 ofert pracy. To nieco więcej niż w poprzednim kwartale tego roku, ale zaledwie o 9 ogłoszeń. To jednak o 33 oferty pracy mniej niż pojawiło się w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Najlepszym miesiącem na szukanie pracy w branży PR był w III kwartale sierpień – wówczas pojawiły się 92 ogłoszenia. Najmniej ofert pracy, bo 75, zamieszczono z kolei we wrześniu.
Zobacz też: Aktualne oferty pracy na PRoto.pl
Najczęściej pracowników szukały agencje. Opublikowane przez nie oferty pracy stanowiły 63 proc. ogłoszeń zamieszczonych na PRoto.pl w analizowanym okresie. Firmy i instytucje zamieściły natomiast 36 proc. ogłoszeń. W analizowanym okresie pojawiła się zaledwie jedna oferta od pośrednika. W poprzednim kwartale tego roku ofert od agencji było 58 proc., a tych od firm – 42 proc.
Agencje PR najczęściej rekrutowały konsultantów i asystentów. Ogłoszenia dotyczące pracy na tego rodzaju stanowiskach stanowiły 38 proc. zamieszczonych przez firmy PR-owe. Niemal równie często poszukiwały one pracowników bardziej doświadczonych, czyli specjalistów – do nich skierowano 37 proc. ofert pracy. Ogłoszenia dotyczące praktyk i stażów stanowiły w III kwartale 2019 roku 15 proc. tych opublikowanych przez agencje. Najrzadziej firmy public relations poszukiwały managerów i dyrektorów – to jedynie 10 proc. prowadzonych przez nie rekrutacji.
Spośród agencji najczęściej w analizowanym okresie rekrutacje prowadziły Hill+Knowlton Strategies, MSL, Havas PR Warsaw, Walk PR i Garden of Words.
Inaczej proporcje wyglądały w firmach i instytucjach. One zdecydowanie stawiały na pracowników z doświadczeniem – większość, bo 67 proc. ofert, dotyczyła stanowisk specjalistycznych. 16 proc. ogłoszeń skierowane było z kolei do managerów i dyrektorów. 9 proc. ofert od firm i instytucji stanowiły natomiast te dotyczące stażystów i praktykantów, a 8 proc. – konsultantów i asystentów.
Agencje najczęściej nie informowały o tym, dla jakiej branży mają pracować nowo zatrudnione osoby. Ogłoszenia pochodzące od firm dotyczyły wielu różnych branż, najwięcej z nich dotyczyło pracy w branżach: przemysłowej, finansowej i ubezpieczeniowej, urzędach, samorządach i instytucjach, IT i nowych technologiach czy NGO.
Niezmiennie największa liczba ofert skierownaych do PR-owców dotyczyła pracy w województwie mazowieckim – stąd pochodziło aż 221 ogłoszeń, większość z nich dotyczyła pracy w samej Warszawie. Na dalszych miejscach, jednak już ze znacznie niższymi wynikami, znalazły się województwa dolnośląskie, małopolskie i wielkopolskie. (mb)